כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הערכת מודיעין

אם סין תפלוש לטייוואן היא תשחרר מטח של תקיפות סייבר

האקרים סינים צפויים לפגוע ברשתות צבא ארה"ב ותשתיות קריטיות אחרות במקרה של פלישה לטייוואן. סין ממשיכה להנפיק איומים נועזים נגד טייוואן לאחרונה, חידשה תרגילים צבאיים ברחבי האי. סין תנסה לפגוע במערכות קריטיות כמו נמלים ומסילות ברזל, או במים ובחשמל

אם סין תפלוש לטייוואן היא תשחרר מטח של תקיפות סייבר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד שעיקר תשומת הלב של עולם אבטחת הסייבר היא להדוף פריצות רוסיות נגד אוקראינה, גורמים אמריקאים מודאגים יותר ויותר מאיום הולך וגובר, התקפות של סין על אדמת ארה"ב. אם סין תפלוש לטייוואן, הם אומרים, היא צפויה לשחרר מטח של תקיפות סייבר נגד ארצות הברית במקביל, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

סין ממשיכה להנפיק איומים נועזים נגד טייוואן לאחרונה, סין חידשה תרגילים צבאיים ברחבי האי בתגובה לפגישות בשבוע שעבר בארה"ב בין נשיאת טייוואן למנהיגי בית הנבחרים פגישה שסין כינתה "פרובוקציה".

מחוקקים בכירים, קהילת המודיעין האמריקאית וגורמי אבטחת סייבר הזהירו בשבועות האחרונים שאם תתרחש פלישה, סין תנסה לפגוע במערכות קריטיות בארה"ב באמצעות התקפות סייבר על מערכות תחבורה צבאיות כמו נמלים ומסילות ברזל, או נגד שירותים אזרחיים מרכזיים כמו מים וחשמל.

"אם הנשיא שי ג'ינפינג יפלוש לטייוואן, עלינו להניח שהוא יפתח התקפות סייבר נגד ארצות הברית כחלק מהמבצע", אמר חבר הקונגרס, מייק גלאגר, "זה עשוי לכלול התקפות על רשת החשמל, מערכות המים ותשתיות התקשורת שלנו - במיוחד ליד מתקנים צבאיים מרכזיים".

האקרים סינים עלולים גם לתקוף רשתות של חברות המספקות שירותים לצבא או למפעילי תשתית קריטיים, ולהחזיק את המערכות שלהם כבנות ערובה עבור תשלומי כופר.

סין נתפסת כאחת המדינות המסוכנות ביותר במרחב הסייבר, ופעולות ריגול הסייבר שלה הן בין כמה מחקירות הסייבר המובילות של ארה"ב. ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר ב-2020 כי הסוכנות פותחת חקירה חדשה על מאמץ מודיעין סיני כל 10 שעות, ומחצית מחקירות המודיעין הנגדי של ה-FBI קשורות לסין. והערכות האיומים של קהילת המודיעין הזהירו זה מכבר שסין "כמעט בוודאות מסוגלת לבצע התקפות סייבר משבשות והרסניות".

הנשיא ג'ו ביידן התחייב מספר פעמים לשלוח חיילים אמריקאים לטייוואן במקרה של פלישה סינית, משהו שסין הייתה רוצה למנוע. זה יכול לכלול התמקדות ברשתות של נמלים בחוף המערבי, בשדות תעופה ורשתות תחבורה אחרות שמשנעות חיילים.

"אם בייג'ין חוששת שסכסוך גדול עם ארה"ב בפתח, היא תשקול כמעט בוודאות לבצע פעולות סייבר אגרסיביות נגד תשתיות קריטיות למולדת ארה"ב ונכסים צבאיים ברחבי העולם", הזהירה הערכת האיומים השנתית של קהילת המודיעין האמריקאית, שפורסמה בפברואר.

הדו"ח הדגיש כי "מתקפה כזו נועדה להרתיע את הפעולה הצבאית של ארה"ב על ידי מניעת קבלת החלטות בארה"ב, גרימת פאניקה חברתית והפרעה לפריסת כוחות ארה"ב".

טייוואן סין ארה''ב סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד