כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יעורר סערה?

השר מ'עוצמה' החליט שלא להעניק תקציב למיזם שפועל בשבת

אחרי שהסמכות על המיזם עברה למשרד המורשת: מיזם ״שבת ישראלית״ הפועל בשבת צפוי להיפסק אחרי שהשר עמיחי אליהו שאמון על המיזם החליט שלא להקצות לו תקציב ממשרדו. בכירים הקשורים למיזם טענים כי המהלך נובע מאחר והשר לא רוצה לתקצב מיזם הפועל בשבת

השר מ'עוצמה' החליט שלא להעניק תקציב למיזם שפועל בשבת
הרב עמיחי אליהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיזם ״שבת ישראלית״ הפועל בשבת צפוי להיות מופסק. בחודש האחרון המיזם תוקצב על ידי מפעל הפיס והרשויות המקומיות בתקציב שהוגדר "חירום" אחרי שהסמכות על המיזם עברה למשרד המורשת.

כעת, עם סיום התקציב השר עמיחי אליהו שאמון על המיזם החליט שלא להקצות לו תקציב ממשרדו. בכירים הקשורים למיזם טענים כי השר אליהו לא רוצה לתקצב מיזם הפועל בשבת.

המיזם כזכור, אפשר כניסה בסופי שבוע לכ-100 אתרי מורשת ללא עלות. במטרה להנגיש לציבור הרחב את אתרי המורשת. המיזם התחיל במארס 2021 תחת כהונת שר התרבות חילי טרופר.

ממשרד המורשת נמסר בתגובה: ״עם אישור תקציב המדינה המשרד יקדם שורת פרויקטים ויוזמות שירחיבו וינגישו את המורשת הלאומית לציבור בדרכים מגוונות וחדשניות״.

נזכיר כי לפני מספר חודשים התעוררה סערה גדולה בעקבות החלטת שר התרבות מיקי זוהר להפסיק את המימון לאותו מיזם. זוהר הסביר את הביטול ואמר: "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי".

בעקבות הסערה, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.

שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות.

שבת ישראלית עמיחי אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד