י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חבר המועצת נשא את המשא המרכזי

צפו: בקאליב ציינו ארבע שנים להסתלקות הרבי

בחצר חסידות קאליב ציינו ארבע שנים להסתלקותו של האדמו"ר זצ"ל בטיש יארצייט בראשות הרבי מקאליב. נואם הכבוד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף. צפו בתיעוד מהטיש ועלייה לציון 

צפו: בקאליב ציינו ארבע שנים להסתלקות הרבי
הילולת הרבי מקאליב זצ"ל צילום: שוקי לרר

ביום חמישי האחרון 'חסד שבגבורה' כ"ג ניסן התקיימה סעודת ההילולא מרכזית בחצר חסידות קאליב במלאת ארבע שנים להסתלקותו של האדמו"ר, סעודת ההילולא נערכה בהיכל בית המדרש הגדול קאליב בירושלים, בראשות ממשיך דרכו האדמו"ר מקאליב ובהשתתפות אדמו"רים ורבנים וקהל רב.

בהילולא נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף ששיתף את הקהל בזכרונות קדומים מימי ילדותו בצלו של הרבי, הוא סיפר על הידידות העמוקה ורבת השנים בין הרבי זצ"ל ובין אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ודיבר בארוכה על המהפכה שחולל הרבי זצ"ל בארץ ישראל ועל מסירות נפשו למען החדרת האמונה והיהדות בקרב העם שבשדות.

במהלך הסעודה אף שוררו משיריו הנודעים של הרבי זי"ע כשגעגועים עזים אופפים את הציבור. את המשא המרכזי נשא הרבי מקאליב שהרחיב על מידת האמת שהרבי זצ"ל התייחד בה, כאשר פעל בתוקף עוז וללא שום חשבונות למען כל דבר שבקדושה והיה מוכן לשלם כל מחיר כדי להרבות שלום ואמת ולהעמיד את הדת על תילה. 

לקראת סיום המעמד חילק הרבי מלגות הוקרה לבחורי החבורות שסיימו ונבחנו על מסכתות הש"ס במסגרת מפעל 'קנין תורה' שהוקם לזכרו של האדמו"ר זצ"ל.

 במרומי הר המנוחות שם התקיימה תפילת רבים בעת חצות ליל לישועת הכלל והפרט ובמהלך כל יום ההילולא עד סמוך לכניסת השבת פקדו המונים את הציון ושפכו את נפשם בתפילה כהבטחתו הנאמנה של בעל ההילולא בצוואתו כי "כל מי שיבוא להתפלל על קברי אשפוך עליו דמעות כמים".

 

 

הרבי מקאליב הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד