ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"רק הילדים שלנו יתגייסו"

לפיד על מתווה הגיוס המסתמן: "סופו של צבא העם"

ראש האופוזיציה תקף את הדיווחים על מתווה חוק הגיוס עליו דנים כעת בממשלה. "לחוק הגיוס שהממשלה דוחפת יש משמעות אחת - זה סופו של צבא העם", אמר

לפיד על מתווה הגיוס המסתמן: "סופו של צבא העם"
יאיר לפיד נואם. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד תקף היום (שני) את הדיווחים על מתווה חוק הגיוס עליו דנים כעת בממשלה ואמר: "לחוק הגיוס שהממשלה דוחפת יש משמעות אחת - זה סופו של צבא העם".לפיד הוסיף: "רק הילדים שלנו יתגייסו לצבא. רק הילדים שלנו יתנו שלוש שנים. רק הילדים שלנו יסכנו את חייהם. מי שלא יתגייס, יגדילו לו את הקצבאות ורק הילדים שלנו יצטרכו להיות הפראיירים שעובדים ומשלמים מיסים".

לדבריו, "זה לא חוק גיוס, זו כניעה ללא תנאי להשתמטות ולסרבנות. זה ויתור על הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל".

כזכור, במתווה המסתמן לחוק החדש מוצע להוריד את גיל הפטור לחרדים לגיל 23 או 22, כך שיוכלו להיכנס מוקדם יותר למעגל העבודה. התוכנית כוללת גם שינוי במשך השירות של חיילי צה"ל, כך שחיילים בתפקידים עורפיים ומנהלה ישתחררו מוקדם יותר, ולוחמים או כאלה שמשרתים בתפקידים חיוניים, ישרתו פרק זמן ארוך יותר ובחודשי השירות האחרונים שלהם ישתכרו בכ-6,000 שקלים.

אמש ברקע פרסום המתווה המסתמן, תקפו גם הרמטכ"לים לשעבר וחברי הכנסת בני גנץ וגדי איזנקוט את חוק הגיוס החדש, והציגו במסיבת עיתונאים שערכו את חלופת "שירות ישראלי" – התוכנית שלהם שאמורה להחליף את החוק שמקדמת הממשלה.

אייזנקוט וגנץ גיבשו יחד עם ענבר גיטי, שכיהנה כראש צוות מנהלת השירות במשרד הביטחון את התוכנית. "יש סכנה לצבא העם בעתיד", טען גנץ במסיבת העיתונאים והוסיף, "אנחנו נקבל פה צה"ל בע"מ".

יאיר לפיד חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד