כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לפעול באופן מיידי

שרי החוץ שוחחו במטרה למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות

על רקע המשך ההתקדמות האיראנית בתוכנית הגרעין הצבאית, וההסכם בין איראן לסעודיה, שר החוץ אלי כהן שוחח עם שר החוץ של סין וקרא לו להפעיל את השפעתו על איראן במטרה למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות

שרי החוץ שוחחו במטרה למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן קיים היום שיחת טלפון עם שר החוץ של סין, צ'ין גאנג, וקרא לו להפעיל את השפעתו על איראן ולעצור את ההתקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית. שר החוץ כהן אמר לעמיתו כי מדינות רבות במזרח התיכון שותפות לדאגה מההתקדמות האיראנית בתחום הגרעין, בהן מדינות להן יחסים דיפלומטיים עם טהרן. שרי החוץ דנו גם בחשיבות השמירה על השקט בהר הבית, בעיקר בימים האחרונים לחודש הראמדן. זו השיחה הראשונה בין שר החוץ כהן לשר החוץ הסיני מאז כניסתו לתפקיד והשרים סיכמו להמשיך בדיאלוג ביניהם.

שר החוץ אלי כהן על הסכנה האיראנית: "שוחחתי עם שר החוץ הסיני, צ'ין גאנג, על הסכנה שאנו רואים בתוכנית הגרעין האיראנית, סכנה שהיא משותפת למדינות רבות באזור, בהן מדינות שלהן יחסים דיפלומטיים עם איראן. על הקהילה הבינ"ל לפעול באופן מיידי על מנת למנוע ממשטר האייתולות בטהרן מלהשיג יכולות גרעיניות. מדינת ישראל תפעל בכל דרך על מנת למנוע מאיראן להשיג יכולת גרעיניות. איראן היא מוקד של חוסר יציבות ופעילותה האזורית פוגעת במזרח התיכון כולו. בכל מקום בו אירן נמצאת היא מביאה עימה אלימות, טרור, עוני ואומללות".

אלי כהן שר החוץ סין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד