כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"פוטנציאל גדול"

השר אלי כהן יוצא לביקור מדיני במדינה המוסלמית

שר החוץ אלי כהן יוצא לביקור מדיני באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית במיקום אסטרטגי בדרום הקווקז ואחת ממדינות המפתח העולמיות בתחום האנרגיה. שר החוץ צפוי להיפגש עם נשיא אזרבייג'ן ושרי החוץ והכלכלה, עמם ידון בהעמקת ביחסים האסטרטגיים בין המדינות

השר אלי כהן יוצא לביקור מדיני במדינה המוסלמית
שר החוץ אלי כהן בועידה צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ אלי כהן יוצא היום (שלישי) לביקור מדיני באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית במיקום אסטרטגי בדרום הקווקז ואחת ממדינות המפתח העולמיות בתחום האנרגיה.

השר אלי כהן צפוי להיפגש עם נשיא אזרבייג'ן אילהם עלייב ושרי החוץ, ג'ייהון ביירמוב והכלכלה, מיכאיל ג'ברוב. הבכירים ידונו בקשר המתהדק בין המדינות בתחומי הביטחון האזורי, הכלכלה, האנרגיה, החינוך, האקדמיה, התרבות וספורט ועוד. 

שר החוץ כהן יעמוד בראש המשלחת הישראלית למפגש הועדה המעורבת עם אזרבייג’ן ויוביל משלחת עסקית הכוללת 20 חברות ישראליות מתחומי ביטחון סייבר, HLS (ביטחון מולדת), ניהול משק מים וחקלאות.

המשלחת העסקית, שאורגנה ע״י אגף כלכלה במשרד החוץ, מכון הייצוא ושגרירות ישראל בבאקו, תקיים עשרות פגישות עם חברות וארגונים ממשלתיים באזרבייג׳ן.

ביקורו של שר החוץ כהן באזרבייג'ן, מגיע על רקע התהדקות התיאום בין הממשלות והיחסים החמים והאסטרטגים שהגיעו לשיא בימים אלה עם פתיחת השגרירות האזרבייג'נית בישראל, (אזרביג׳ן היא המדינה השיעית הייידה שפתחה שגרירות בישראל) ומינוי שגריר קבע של אזרבייג'ן בארץ לפני כשלושה שבועות.

שר החוץ כהן אמר: "אזרבייג׳ן היא מדינה מוסלמית ומיקומה האסטרטגי הופך את הקשר בינינו לבעל חשיבות רבה ופוטנציאל גדול. אני יוצא היום לביקור מדיני חשוב על מנת להמשיך לבנות, יחד עם ידידינו הטובים בבאקו, חזית אחידה ותקיפה מול האתגרים המשותפים לנו והעמקת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, הביטחון האנרגיה והחדשנות. המשלחת הכלכלית של חברות ישראליות חשובות שאנו מובילים היום היא עוד מימד לשיפור היחסים הטובים והגדלת הסחר בין ישראל לאזרבייג'ן".

 

 

אלי כהן אזרבייג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד