כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שני מקרים מזעזעים

לא נוכל להתעלם: 12 יתומים שבורים ורצוצים נותרו חסרי כל

שני מקרים מזעזעים במיוחד הותירו את 12 היתומים חסרי כל • האחות הרחמנייה לאה לילך וייסברג מקריית אתא והגאון רבי חגי שלמה שמול מבני ברק, נפטרו בדמי ימיהם והותירו כל אחד שישה יתומים לא נשואים • הזעקה עולה עד לב השמים: איך נוכל להתעלם מעיניהם של היתומים, שמהן נשקף כל כך הרבה כאב ויגון? • גדולי הדור מצטרפים לתחינה ומבקשים לתרום לפחות 20 שקלים ליתום

לא נוכל להתעלם: 12 יתומים שבורים ורצוצים נותרו חסרי כל
שתי טרגדיות צילום: באדיבות המצלם/פיקסביי

שתי הטרגדיות הנוראות, אירעו כל אחת בנפרד. היתומים שנותרו מכל אחת מהן, בכלל לא מכירים אלו את אלו. קווי החיים של המשפחות, האחת מבני ברק והאחרת מקריית אתא, בכלל לא היו אמורים להיפגש מתישהו, אבל בשבועות האחרונים הן הצטרפו והפכו לחלק ממשפחה אחת גדולה יותר, למרבה הצער – משפחת היתמות והשכול. משפחת הכאב והיגון. משפחת העוני והמחסור.

הגב' לאה לילך וייסברג ע"ה, היתה אשה של מסירות נפש לתורה. לאחר שחזרה בתשובה יחד עם בעלה יבלחט"א הרה"ג ר' אייל שליט"א, היא הסכימה לוותר על ההכנסה החודשית הגבוהה שלו, ודחקה בו לעזוב את העבודה כמנהל מצליח, ולהקדיש את כל עתותיו ללימוד התורה. ואכן זכתה להפוך את בעלה לאברך תלמיד חכם אשר כל רואיו יעידון יגידון שהוא נכס של ממש לעולם התורה.

לתרומה ל-12 היתומים הקליקו כאן>>>

כדי שזה יקרה, היא עבדה במשמרות כפולות כאחות רחמניה, היא קיבלה על עצמה עוד עבודות ועוד משימות, כדי להגדיל את ההכנסה ולפרנס בכבוד את בעלה השקדן ואת ששת ילדיהם, זרע ברך ה', בנים ובנות ההולכים בדרכי הוריהם, ומקדישים את כל כולם להתעלות בתורה וביראת שמים.

הגאון רבי חגי שלמה שמול, הגיע מאופקים לבני ברק במיוחד כדי ללמוד כאברך בישיבת 'בית מאיר', על פי עצת מורו ורבו הגאון רבי חיים קמיל זצ"ל. ואכן, עלה והתעלה בלימוד, ולימים החל לכהן כר"מ בישיבה ולהרביץ תורה דבר יום ביומו. מדיותיו המיוחדות, האישיות האצילית שלו, הלבביות המתפרצת, הקנו לו מעמד מיוחד מאוד בקרב התלמידים שהיו דבוקים בו בלב ונפש.

תשעה ילדים גידל הגרח"ש שמול זצ"ל, שלושה מתוכם זכה לחתן בחייו, וברגעי הסיום של חתונת בנו השלישי, חש ברע ופנה לבית החולים, שם התדרדר מצבו עד שהשיב נשמתו ליוצרה למגינת כל לב.שישה יתומים לא נשואים נותרו בבית משפחת שמול, שישה יתומים בבית משפחת וייסברג. המשפחות מעולם לא נפגשו, אבל הן חלק ממשפחה אחת גדולה.

12 היתומים בוכים ולא יודעים את נפשם מרוב צער. היתמות צורבת את לבם וחותכת בבשר החי. הכאב הוא נורא והיגון עמוק מנשוא.

אבל מעבר לצער הרגשי, בשני המקרים איבדו המשפחות גם את מטה לחמן. הגב' וייסברג היתה מפרנסת את המשפחה מעבודת כאחות רחמנייה, והגרח"ש שמול היה מפרנס את המשפחה מעבודתו כר"מ בישיבה. עכשיו הם אינם, והמשכורות לא ימשיכו לזרום מעצמן.

עם ישראל חייב להתגייס לעזרתם של היתומים!

גדולי ישראל שנחשפו לשני המקרים החמורים, הורו שכל אחד ישתדל לתרום לפחות סכום של 20 שקלים לכל יתום – 240 שקלים בסך הכל. ומי שאין ידו משגת בשום אופן, ישתדל לתת לפחות עשרה שקלים לכל יתום, 120 שקלים בסך הכל, וזאת, כדי שהיתומים האלו לפחות לא יהיו רעבים ללחם חלילה וחס.

לתרומה ל-12 היתומים הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד