כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בגיל 97

ניצולת שואה, אם שכולה בביקור בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל

ניצולת שואה, אם שכולה הגיעה לביקור בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. שלומית בת ה-97 הגיעה כדי לפקוד את לבנת הזיכרון של בנה חיים ז"ל, לקראת יום הזיכרון שיחול בשבוע הבא

ניצולת שואה, אם שכולה בביקור בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל

שלומית וילמוש בת ה-97, ניצולת שואה, עלתה ארצה עם בנה הקטן, חיים כאות לניצחון החיים. סגן חיים בן-יונה וילמוש ז"ל, הפך לקצין בסיירת מטכ"ל ונפל בפעילות מבצעית במלחמת ההתשה ביום כ"ה באייר תשכ"ט (13.5.1969).

לבקשתה, שלומית הגיעה היום יחד עם בני משפחתה, ערב יום השואה, להיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל ביוזמה משותפת של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ואמבולנס המשאלות של מד"א, כדי לפקוד את לבנת הזיכרון של בנה חיים ז"ל, לקראת יום הזיכרון.

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון: "ביקורה של שלומית בהיכל הזיכרון הממלכתי מרגש ביותר. שלומית היא אחד מהסמלים הרבים שבחברה הישראלית, למחיר הכבד שאנו משלמים יום יום בעבור ארץ ישראל ובעבור הזכות לחיות כאן. שלומית ניצולת שואה, נושאת את סמל העם היהודי, משואה לתקומה. יש לנו זכות גדולה לקיים את השליחות שנטלנו על עצמנו כעובדי אגף משפחות, הנצחה ומורשת, כחברה וכמדינה- לזכור את כולם. היכל הזיכרון מקיים הלכה למעשה את המשפט מספר ירמיהו "כי מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד", בהיכל מונצחים כלל חללי מערכות ישראל באופן שווה ואחיד".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "צוות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום התכבד לסייע היום, ערב יום השואה לגברת שלומית וילמוש, ניצולת שואה ואם שכולה, בת 96 להגיע מביתה שבגליל המערבי להיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים - שם מונצח בנה חיים וילמוש ז"ל שנפל באזור תעלת סואץ בעת פעולה מיוחדת בשנת 1969, בן 21 בלבד במותו. במגן דוד אדום רואים חשיבות עליונה בהנצחת הנופלים במלחמות ישראל בפעולות האיבה, ומחובתנו להבטיח שמי שהקריבו את חייהם למען ארצנו לעולם לא יישכחו. מגן דוד אדום גאה לקחת חלק בהנצחת והוקרת זכרם של אלה שמסרו את חייהם למען ארצנו, ונפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה".

יום השואה יום הזכרון הר הרצל אם שכולה ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד