ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"תהליך שלא נגמר"

בג"ץ נגד גלנט: גורר רגליים באיוש מפקד לגל"צ

אחרי ששר הביטחון גלנט ביקש ארכה במינוי מפקד לגל"צ בעקבות הקמת ועדה מקצועית שתדון בין היתר בהמשך קיומה של התחנה הצבאית, מתחו היום שופטי בג"ץ ביקורת על השר ואמרו כי בשנים האחרונות שרי הביטחון "רצים אחרי הזנב בלי תוצאה ממשית"

בג"ץ נגד גלנט: גורר רגליים באיוש מפקד לגל"צ
גלי צה"ל צילום: קובי גדעון, פלאש 90

היום (שלישי) דנו שופטי בג"ץ בעתירה נגד שר הביטחון יואב גלנט שדרשה ממנו למנות מפקד קבוע לגלי צה"ל, כך מפרסם אבישי גרינצייג. השופטים מתחו ביקורת על "גרירת הרגליים באיוש התפקיד".

לפני חודשיים יזם שר הביטחון גנלט מהלך לדחיית מינוי המפקד הקבוע אור צלקובניק, שנבחר בוועדת האיתור, ובמקומו מינה ממלא מקום מטעמו לתפקיד מפקד גל"צ. בהמשך ביקש שר הביטחון ארכה במינוי מפקד קבוע לאור הקמת ועדה מקצועית שתדון, בין היתר, בהמשך קיומה של התחנה הצבאית.

השופט עוזי פוגלמן העיר שגם ועדת האיתור לתפקיד מפקד גל"צ, שהוקמה על ידי שר הביטחון לשעבר גנץ, בחנה זאת. "אפשר אולי היה להבין את הרצון לבחינה ואת השימוש בנימוק הזה כעצירת תהליך ועדת איתור אילו זה לא היה על הפרק. אך כיוון שנאמר במפורש, ברור לכל הנפשות הפועלות, כולל המתמודדים, שזה על הפרק", אמר.

עוד הוסיף: "אנחנו יודעים שזה דבר שעומד על סדר היום ולגיטימי שיש מחלוקת על הדבר הזה. אם לוקחים ברצינות את האמירה ואני בטוח שלוקחים ברצינות, שיש להימנע מזמני, צריך להבין למה לא השלמת תהליך המינוי. יש פוטנציאל לסגירת התחנה, זה בסדר וכולם יכבדו את זה. מה הטעם הענייני לא להשלים את תהליך המינוי אחרי שנה וחצי. אנו מכירים את מציאות החיים. אז יוצא מצב של תהליך שלא נגמר".

השופט יוסף אלרון התייחס למינוי הזמני של גלית אלטשטיין לתפקיד מפקדת גל"צ: "יכול להיות שדווקא המינוי הזמני של הגברת הוא הדוגמא הכי גרועה של הימשכות התהליך הזה כמעט אין סוף, שלושה חודשים ועוד חודשים ועוד חודשים. בשנים האחרונות רואים שר ביטחון חדש, מנכ"ל חדש, רמטכ"ל חדש. רצים אחרי הזנב בלי תוצאה ממשית".

גלי צה''ל בג"ץ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד