כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תיעוד

"האש הפנימית בתוך התופת": המתנדבים ביקרו את ניצולי השואה החרדים

מתנדבי כבאות והצלה מביתר עלית ביקרו בבתי שורדי השואה בעיר |"הרגשנו את ההשגחה העליונה בכל רגע ורגע, וב"ה שרדנו"

"האש הפנימית בתוך התופת": המתנדבים ביקרו את ניצולי השואה החרדים
המתנדבים עם ניצול השואה צילום: כב"ה יו"ש

בימים האחרונים ביקרו מתנדבי כבאות והצלה מביתר עלית בבתי שורדי השואה בעיר. הביקורים נעשו בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעירייה וחניכי מרכז הנוער 'מיתר-שבילים'. המתנדבים שוחחו עם ניצולי השואה, הדליקו יחד איתם נר נשמה, והבטיחו להעביר את סיפוריהם הלאה, לדורות הבאים.

"הרגשנו את ההשגחה העליונה בכל רגע ורגע, וב"ה שרדנו, עלינו לארץ ישראל והקמנו משפחות", תיאר אחד הניצולים בשיחה עם המתנדבים.

רשף מתנדב טל דשן מפקד יחידת המתנדבים ביתר עלית סיפר: "בימים האחרונים עברנו בבתי שורדי השואה תושבי העיר. בכל בית שנכנסנו נחשפנו לסיפורים מצמררים, על רדיפות תופת וייסורים. אולם מה שליווה את כל אותם הסיפורים היא ההשגחה העליונה, האמונה והדבקות בחיים".

"ואכן, בכל סיפור שמענו איך לבסוף בדרך נס ניצלו שורדי השואה, הגיעו לארץ והקימו משפחות ברוכות שומרי תורה ומצוות. הבטחנו לשורדי השואה להעביר את סיפוריהם הלאה, להעביר את המסר של האמונה והתקומה."

סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה: "מוטלת עלינו החובה להנציח ולא לשכוח. להגיע לשורדי השואה לבתיהם, לבקר ולשמוע את אשר עבר עלייהם. בשנים האחרונות, מדי שנה אנו מבקרים בבתיהם ובכל פעם שומעים פרטים חדשים בלתי נתפסים אודות השואה האיומה".

"הדבר החזק ביותר העולה מביקורים אלו היא האמונה החזקה, כיצד בתוך התופת הייתה האש הפנימית של אותם השורדים בוערת ולא כבתה. את אותה האש העבירו לדורות הבאים, לבני משפחותיהם וכעת גם אנו למדים מאותה האש. ובעז"ה אש זו לא תכבה לעולם."

יום השואה ניצולי שואה כבאות והצלה ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד