כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
'לשובע ולא לרזון'

המיזם המיוחד שיערך השנה בציון הרבי מקרעסטיר

"בוודאי שתתקיים בו ברכת הקה"ק מקרעסטיר 'לשובע ולא לרזון', וליתר תוקף חתמנו שטר זה בציון הקדוש" • השטר יוענק לממשיכי דרכו של רבי ישעי'לה, אשר הקדיש מאמצים מרובים כדי להאכיל יהודים רעבים • רבנן מרן הגרש"א שטרן מברך את התורמים בחתימת ידו: "יהיה להם מזון בהרחבה גדולה ובשפע רב... וכל הנצרך בהרחבה גדולה ברוח ובגשם עד בלי די"

המיזם המיוחד שיערך השנה בציון הרבי מקרעסטיר
ציון ר' ישעיה צילום: באדיבות המצלם

יום ההילולא של הרבי הקדוש רבי ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר, מתקרב בצעדי ענק, ומוקירו זכרו ומורשתו נערכים לציין את ההילולא בסעודות מצווה שיתקיימו בכל רחבי העולם היהודי, ובעלייה המונית לציון הקדוש בעיר קרעסטיר שבהונגריה.

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

רבי ישעי'לה מקרעסטיר נוהג היה לעמוד בזמן של תפילת המוסף של ראש השנה, ולהכין כיבוד לקהל המתפללים בבית מדרשו במקום להאריך בתפילה בבית הכנסת. הוא היה אומר שכל האדמו"רים והצדיקים מכוונים ב'רזין דרזין', כלומר בכוונות טמירות ונעלות, ואילו הוא עצמו מכוון ב'לשובע ולא לרזון', שלהיודים יהיה אוכל בשפע ולא יהיו רעבים חלילה.

ואכן, התפילות על ציונו הקדוש התפרסמו כמועילות לכל עניין באשר הוא, וביתר שאת הן מסוגלות להשפיע על המתפללים פרנסה בשפע משמי מרום, כי כמעשהו בחייו כך מעשהו לאחר פטירתו, הצדיק מקרעסטיר ממשיך להתפלל לפני כסא הכבוד שלא יחסר מזון ליהודים באשר הם, ושיזכו כולם להתפרנס בכבוד והרחבה.

על רקע זה התעורר רב רבן, מרן הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, בעל ה'שביבי אש' ומגדולי הפוסקים בדורנו, לעודד יהודים להמשיך את מפעל קדשו של רבי ישעי'לה, ולהשתדל שלא יהיו יהודים רעבים.
בשל כך פונה הגרש"א שליט"א לציבור, ומבקש מבעלי היכולת לתרום סכום של 98 שקלים, כמניין 'לחיים', למשך 24 חודשים, לקרן מיוחדת של 'קופת העיר' שעוסקת אך ורק בעניין זה – לאפשר ליהודים רעבים לקנות מוצרי מזון כדי שלא יהיו רעבים עוד.

מרן הגרש"א שליט"א גם מתכוון לעלות בעצמו על הציון הקדוש בקרעסטיר ביום ההילולא, ושם יעתיר בתפילה ובדמעות שליש עבור התורמים הממשיכים את דרכו של רבי ישעי'לה, שיזכו לברכה גדולה בבתיהם, ולא יחסר להם מזון מעל שולחנם כל הימים.

לאחר התפילה הדומעת והנרגשת, יפנה מרן שליט"א לחתום על שטרות מיוחדים אותם ניסח בעצמו, וכעת יחתום על שטר אישי לכל תורם, סמוך ונראה לציון הקדוש.

בשטר המיוחד מברך מרן הגרש"א את התורם, באופן אישי ובמילים חמות ולבביות, שבזכות העובדה שבחר להמשיך את דרכו ומורשתו של הצדיק מקרעסטיר, יזכה שתתקיים בו ברכתו של רבי ישעי'לה, ל'לשובע ולא לרזון'.
"וליתר תוקף חתמנו שטר זה במקום הק' בציון הק' בקרעסטיר- לידע ולהודיע כי נושא שטר זה ממשיך מפעלו של רבינו ישעיה ב"ר משה מקרעסטיר ואכן יזכה לברכתו שכל זמן שתורם סכום הנ"ל- מידה כנגד מידה תתקיים בו גזירת קדשו של הקרעסטירע'ר "לשובע ולא לרזון", בו ובכל משפחתו, ויהיה להם מזון ומחיה בהרחבה גדולה ובשפע רב, ולא יחסר דבר בשולחנם, הן בימי חול והן בשבת ומועד כל הנצרך בהחבה גדולה ברוח וגשם עד בלי די".

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

קופת העיר קרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד