כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רמת האיום הגבוהה ביותר

אבטחה הוצמדה למפקד מחוז תל אביב עמי אשד

רמת האיום על מפקד מחוז תל אביב הועלתה לגבוהה ביותר בשל איומים כלפיו | החל מהבוקר הוצמדה לו אבטחה

אבטחה הוצמדה למפקד מחוז תל אביב עמי אשד
עמי אשד צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אבטחה הוצמדה היום (שלישי) למפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, לאחר שרמת האיום עליו עלתה לרמה 6, הגבוהה ביותר. ההחלטה לאבטח את אשד מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים עלה שמו בהקשר המחאות נגד הרפורמה המשפטית. כמי שמפקד על העיר שבה התרכזו המחאות הגדולות נגד הרפורמה, נטען נגדו כי הוא מנחה את שוטריו להשתמש "ביד רכה" מול המפגינים. בשל כך הוא אף הוזז מתפקידו ע"י השר לביטחון לאומי.

אתמול, נזכיר, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את השר בן גביר והמפכ"ל לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של עמי אשד מתפקידו. על ההחלטה החדשה, היא קובעת, להתקבל לאחר שתינתן לאשד הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים.

גלי בהרב מיארה הודיעה כי במסגרת הבחינה המשפטית שנערכה על ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה - עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל. "במסגרת הבחינה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה", נמסר מטעם היועצת המשפטית.

בין היתר, טוענת מיארה, "החלטתו של השר לפרסם את ההחלטה על העברתו מתפקיד של ניצב אשד במהלכן של ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, לרבות בעיר תל אביב, לאחר שהשר הודיע על אי שביעות רצונו מהתנהלות המשטרה. ההודעה נמסרה לניצב אשד בשיחה טלפונית, כשמיד אחריה נמסרה הודעה באמצעי התקשורת".

עוד נמסר כי "ההחלטה פורסמה מוקדם באופן משמעותי מהמועד בו תוכנן להיערך סבב המינויים (לאחר סיום חודש הרמדאן) ולפני שנבחר מחליף לתפקיד מפקד המחוז. לא ניתנה לניצב אשד הזדמנות נאותה להשיב לטענות בעניינו. כל זאת, זמן קצר לפני חודש הרמדאן, בו ישנה הערכות משטרתית מיוחדת".

 

עמיחי אשד אבטחה איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד