כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מה יעשו באל על?

אחרי ההשוואה המקוממת: הטייס התנצל על דבריו

הטייס דורון גינצבורג מתנצל על ההשוואה המקוממת בתחילת הטיסה. זאת לאחר שהוברר לו שבכוונת אל על להשעות או לפטר אותו

אחרי ההשוואה המקוממת: הטייס התנצל על דבריו
אילוסטרציה צילום: unsplash

דורון גינצבורג, הטייס בטיסת אל על LY7 מנתב"ג לניו יורק שערך היום (שלישי) השוואה במהלך טיסה בין אירוע השואה למחאה נגד הרפורמה המשפטית, מתנצל על דבריו. זאת לאחר שהוברר לו שבכוונת אל על להשעות או לפטר אותו. 

כשלוש שעות לפני הנחיתה התנצל גינצבורג בפני הנוסעים ואמר: "כבן לניצול מחנה המוות, מודע לחשיבות יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ברצוני להבהיר שלא הייתה לי כל כוונה לפגוע באף נוסע בדברים שאמרתי בזמן הוצאת המטוס לטיסה, אני מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדברי".

כזכור, קברניט טיסת אל על לניו יורק התייחס הבוקר ליום השואה כאשר דיבר עם הנוסעים וקישר בין האירועים ההיסטוריים למחאה נגד הרפורמה המשפטית. 

הקברניט אמר: "רוצה להזכיר את יום השואה, כי דברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה".

את הדברים אמר בטיסה מספר 007 לניו יורק, שהמריאה מנתב"ג בשעה 10:50. הדברים נשמעו במערכת הכריזה של המטוס, ככל הנראה זמן קצר אחרי ההמראה.

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע״י הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".

יום השואה הרפורמה המשפטית אל על טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד