ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עוקפים את הסנקציות

הרוסים משתמים בשבבים מטוסטר, מייבש שיער ומיקרוגל

בעוד אוקראינה מנסה להדוף את רוסיה משטחה, ארצות הברית ובעלות בריתה נלחמות בקרב מקביל כדי להרחיק את השבבים הדרושים למערכות נשק, מל"טים וטנקים מידי רוסיה. אך רוסיה מצליחה לעקוף את הסנקציות  

הרוסים משתמים בשבבים מטוסטר, מייבש שיער ומיקרוגל
צ'יפים צילום: Pixabay

שבבים ורכיבים אלקטרוניים אחרים נמכרים לרוסיה דרך ארמניה, קזחסטן ומדינות אחרות, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'. שמונה קטגוריות רגישות במיוחד של שבבים ומכשירים אלקטרוניים שקריטיים לפיתוח כלי נשק, כולל טילי שיוט רוסיים שפגעו באוקראינה הגיעו לרוסיה.

אוקראינה מנסה להדוף את רוסיה משטחה, ארצות הברית ובעלות בריתה נלחמות בקרב מקביל כדי להרחיק את השבבים הדרושים למערכות נשק, מל"טים וטנקים מידי רוסיה. אבל מניעת גישה של צ'יפים לרוסיה הייתה אתגר, וארצות הברית ואירופה לא ניצחו ניצחון ברור. בעוד יכולתה של רוסיה לייצר כלי נשק פחתה בגלל סנקציות מערביות שהוטלו עליה לפני יותר משנה, רוסיה עדיין זוכה לגישה עקיפה לרכיבים אלקטרוניים רבים.

התוצאה הרסנית: בעוד ארצות הברית והאיחוד האירופי מתאמצים לספק לאוקראינים נשק כדי להמשיך ולהילחם נגד רוסיה, הטכנולוגיה שלהם משמשת את רוסיה כדי להשיב מלחמה.

מכירות ישירות של צ'יפים לרוסיה מארה"ב ובעלות בריתה צנחו לאפס. גורמים רשמיים אמריקאים אומרים שרוסיה כבר השתמשה בחלק גדול מהאספקה ​​של הנשק המדויק ביותר שלה ונאלצה להחליף חלקים באיכות נמוכה יותר או מזויפים שהופכים את הנשק שלה לפחות מדויק.

בעוד רוסיה ניסתה לעקוף את ההגבלות, פקידים אמריקאים החריפו בהתמדה את הכללים שלהם, כולל הוספת סנקציות על עשרות חברות וארגונים ברוסיה, איראן, סין, קנדה ובמקומות אחרים. ארצות הברית גם הרחיבה את מגבלות הסחר שלה הכוללים טוסטרים, מייבשי שיער ומיקרוגלים, שכולם מכילים שבבים, והקימה "כוח תקיפה טכנולוגי משבש" כדי לחקור ולהעמיד לדין את אלו המנסים לרכוש טכנולוגיה רגישה.

ה'טיימס' דיווח כי בשנת 2022, ארמניה ייבאה 515 אחוז יותר שבבים ומעבדים מארצות הברית ו-212 אחוז יותר מהאיחוד האירופי מאשר ב-2021. ארמניה ייצאה 97 אחוזים ממוצרים  אלה לרוסיה.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב סנקציות שבבים ייצור שבבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד