כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר נאום בטלוויזיה

צפו: הנשיא עמנואל מקרון תועד שר ברחוב

נשיא צרפת עמנואל מקרון תועד שר ברחוב לאחר שנאם לאומה על רפורמות הפנסיה שבמחלוקת. הסרטון צולם ברובע ה-6 בפריז לאחר הנאום שלו. מקרון יצא לטיול עם אשתו. הסרטון צולם בשעה 22:00

צפו: הנשיא עמנואל מקרון תועד שר ברחוב
מקרון עם תומכים צילום: דוברות נשיא צרפת

נשיא צרפת עמנואל מקרון שר שיר מסורתי ברחוב לאחר נאום בטלוויזיה שבו ביקש להרגיע את המתחים על רקע רפורמות הפנסיה הלא פופולריות שלו שהביאו להפגנות ענק ברחבי פריז. הסרטון צולם ביום שני, 17 באפריל, ברובע ה-6 בפריז לאחר נאומו של מקרון, כך אישר מקור המקורב לנשיא לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"הנשיא טייל עם אשתו (בריג'יט מקרון) לאחר נאומו, הם נתקלו בקבוצה של צעירים ששרו אז הוא הצטרף אליהם בשיר שהוא מכיר ואוהב", אמר. בסרטון שצולם בסביבות השעה 22:00, ניתן לראות את מקרון קורא מהטלפון שלו את המילים של 'Le Refuge', שיר על אכסניה ברכס הרים בגבול דרום-מערב צרפת עם ספרד. מקרון שר עם מספר גברים בשנות ה-20 לחייהם. אחד הזמרים בסרטון בשם ז'רו אמר שהוא חלק ממקהלת גברים פריזאית שחבריה מראים את 'אהבתם למדינה באמצעות שירים מקומיים'.

ז'רו הוסיף כי הוא וחברי המקהלה האחרים הגיעו מחזרות כאשר נתקלו בנשיא. הוא סיפר שהקבוצה שלו ראתה את מקרון ואשתו צועדים עם שומרי ראש וכשהוא וחבריו התחילו לשיר מקרון הסתובב בחיוך והתקרב אליהם. הוא אמר לתקשורת הצרפתית: "ראשית, הוא שאל אותנו איך שמענו על השיר הזה, הוא הציע לשיר את הבית הראשון עם פזמון, אבל הצלחנו לשיר את השיר כולו. זה היה ספונטני לחלוטין. אני חושב שזה קורה רק פעם אחת בחיים לשיר ככה עם נשיא הרפובליקה באמצע הרחוב עם המקהלה".

הופעת השירה שלו הגיעה זמן קצר לאחר נאומו בטלוויזיה, במהלכו הגן הנשיא בתקיפות על רפורמת הפנסיה הבלתי פופולרית שלו, אך אמר שהוא מבין את ה"כעס" שחשים הצרפתים לאחר שלושה חודשים של הפגנות. נאומו נתקל במחאות נוספות ברחבי צרפת.

בנאום לאומה לראשונה מאז חתימת הרפורמה בחוק, אמר מקרון שהוא מצר על כך שלא נמצאה הסכמה לגבי השינוי. מקרון חתם על החקיקה ביום שבת האחרון, להעלאת גיל הפרישה מ-62 ל-64 שאושר על ידי בית המשפט לחוקה. איגודי העובדים דחו את הניסיון האחרון שלו להפיג את המתיחות והזהירו מפני הפגנות המוניות ב-1 במאי.

 

צרפת פריז עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד