כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פעולה רצופת סכנות

אלפים בורחים: הפסקת האש בסודן לא מחזיקה מעמד

אלפים בורחים מחרטום בירת סודן כאשר הפסקת האש בסודן לא מצליחה להחזיק מעמד. לפי הדיווחים, גרמניה ויפן מתכננות לפנות אזרחים לאחר שהאו"ם מתאר "תרחיש סיוט" וקטסטרופה גדולה

אלפים בורחים: הפסקת האש בסודן לא מחזיקה מעמד
מהומות בסודן צילום: צילום מסך

אלפי תושבים נמלטו מחרטום כאשר הקרבות נמשכו אתמול ברחבי העיר ומדינות רבות החלו בהכנות לפינוי אזרחיהן מסודן. ניסיונות להחיות את הפסקת האש בתיווך ארה"ב בין הצבא לכוחות החצי-צבאיים לא צלחו. האו"ם מתאר "תרחיש סיוט" וקטסטרופה גדולה.

לפי הדיווחים בסודן, גרמניה ויפן מתכננות את פינוי אזרחיהן, אך שגרירות ארה"ב בחרטום מסרה כי "בשל המצב הביטחוני הלא ברור בחרטום וסגירת שדה התעופה, אין תוכניות לפינוי מתואם של ממשלת ארה"ב".

מסמכים פנימיים של האו"ם מתארים "תרחיש סיוט" שתפס את הארגון לא מוכן. דו"ח ביטחוני מתאר ביזה וסדרה של התקפות על צוותי האו"ם, בעיקר על ידי אנשי הכוחות החצי צבאיים בחרטום ובמקומות אחרים, אך פינוי מיידי הוא בלתי אפשרי כל עוד שדות התעופה בסודאן לא פועלים. נבחנת אפשרות של פינוי בכביש - פעולה רצופת סכנות.

הנהלת האו"ם הורתה לצוותים במקומות המסוכנים ביותר שהם חייבים לקבל החלטות בעצמם כיצד להישאר בטוחים. חלק מעובדי האו"ם ועובדי סיוע אחרים סבלו אלימות, כך אמרו גורמים רשמיים ל'גארדיאן'.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, טדרוס ג'ברייסוס, אמר אתמול כי לפחות 300 בני אדם נהרגו ויותר מ-2,600 נפצעו מאז תחילת הלחימה ביום שבת האחרון, מבלי לתת פירוט של כמה אזרחים וכמה לוחמים שנהרגו.

 

 

הרוגים ופצועים חרטום סודן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד