כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוסיה הזהירה מהסלמה

אוקראינה קיבלה את מערכת ההגנה האווירית המיוחלת

שר ההגנה של אוקראינה אישר כי קייב קיבלה את מערכות הגנה האוויריות של טילי פטריוט מארה"ב. מערכת הפטריוט נחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות המתקדמות בעולם. הרוסים הזהירו בעבר כי המצב יסלים אם ארה"ב תעביר את המערכות הללו

אוקראינה קיבלה את מערכת ההגנה האווירית המיוחלת
מערכות הפטריוט צילום: צבא גרמניה

שר ההגנה של אוקראינה אישר כי אוקראינה קיבלה את מערכות ההגנה האוויריות של טילי הפטריוט. השר אולקסי רזניקוב צייץ בטוויטר: "היום, השמים האוקראינים היפים שלנו הופכים בטוחים יותר בגלל שמערכות ההגנה האוויריות של טילי פטריוט הגיעו לאוקראינה. מגני האוויר שלנו למדו אותן הכי מהר שהם יכלו, והשותפים שלנו עמדו במילתם".

הוא לא ציין לאילו שותפים הוא מתכוון, אבל הציוץ שלו התייחס לשר ההגנה של גרמניה, בוריס פיסטוריוס. הציוץ לווה בתמונה של מערכות ההגנה מפני טילים שנזקפו לזכות מערכת הביטחון הגרמנית. השר הוסיף: "זו תוצאה של עבודה קשה בהובלת הנשיא שלנו".

הפטריוט היא מערכת הגנה מפני טילי קרקע-אוויר, שנבנתה על ידי חברה האמריקאית. היא נחשבת לאחת ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות בעולם.

השר כתב עוד: "במהלך ביקורי בארצות הברית באוגוסט 2021, אמרתי לראשונה לשותפים שלנו, "אנחנו צריכים את הפטריוטים". חירותה ועצמאותה של ארצנו נמצאות בסכנה. ומה שמענו? זה בלתי אפשרי! אבל הבלתי אפשרי הפך לאפשרי". השר הוסיף: "תודה לעם האמריקאי, הגרמני, ההולנדי, ננצח ביחד'".

גרמניה סוללת פטריוט אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד