כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
האף-בי-איי חוקר

מו"ל העיתון שמע את התכנון של בכירים לחסל אותו

בכירים רפובליקנים הוקלטו מדברים על לינץ' באנשים שחורים כולל רצח עיתונאים באוקלהומה ארה"ב. חוקרת שהשתתפה בדיון החסוי טענה שלאף אחד לא יהיה אכפת אם שניים מהכתבים של העיתון "גאזט-ניוז" ייפגעו. עורך העיתון הקליט אותם בחשאי

מו"ל העיתון שמע את התכנון של בכירים לחסל אותו
אילוסטרציה צילום: unsplash

בכירים ממחוז מק'קורטין, אוקלהומה בארה"ב, נחקרים על ידי ה-FBI לאחר שהוקלטו מביעים את תסכולם מכך שזה לא מקובל מבחינה חברתית, לתת מכות ולתלות אנשים שחורים, כמו כן הם תכננו לשכור רוצחים שכירים כדי להרוג עיתונאים.

ההקלטה פורסמה על ידי העיתון McCurtain Gazette-News, שלא מחזיק אתר אינטרנט, העיתון פרסם תמליל של הקלטה מפגישת נציבות המחוז בחודש שעבר, שלכאורה מפלילה כמה פקידי ציבור רפובליקנים, לאחר דברים מטרידים. קלטת האודיו המלאה של כתב "גאזט-ניוז" ברוס ווילינגהם תפורסם על ידי העיתון במועד מאוחר יותר.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית. לאחר שמאות יצאו במחאה, מושל אוקלהומה קווין סטיט הרפובליקני קרא להתפטרות שריף מחוז מק'קורטן קווין קלארדי, חבר המועצה מארק ג'נינגס, החוקרת אלישיה מאנינג ומנהל הכלא לארי הנדריקס על דברים שאמרו בפגישה. נציג נוסף רוברט בק, מצוטט גם הוא בהקלטה המפלילה.

"אני מזועזע וגם מיואש לשמוע על ההערות הנוראיות שהשמיעו גורמים רשמיים במחוז מק'קורטן", אמר סטיט. "פשוט אין מקום לרטוריקה מלאת שנאה שכזו במדינת אוקלהומה, במיוחד על ידי אלה שמשמשים לייצג את הקהילה באמצעות המשרדים שלהם".

מהתמליל עולה כי הקבוצה החלה לראשונה לדון בשריפה שבה נהרגו אישה ושני כלביה. הקבוצה התבדחה על כך שחלקי גופה של האישה נפלו מגופה, וכי הדבר דומה לאכילת ברביקיו. "אז אנחנו מכניסים אותה לתיק, אתם יודעים מה אנחנו צריכים לעשות נכון? צריך לחמם מראש את התנור ב-350 מעלות, להשאיר אותה שם 15 דקות'", נשמע אומר השריף קלרדי.

בהמשך התמליל, ג'נינגס וקלרדי ניהלו חילופי דברים גזעניים, והתבאסו כי זה בלתי מקובל לעשות לינץ' באנשים שחורים. אחד מהם אמר: "היה צריך להוריד אותם לנחל ולתלות אותם עם חבל. אבל אי אפשר לעשות את זה יותר. יש להם יותר זכויות ממה שיש לנו".

החוקרת טענה שלאף אחד לא יהיה אכפת אם שניים מהכתבים של העיתון "גאזט-ניוז" ייפגעו. עורך העיתון הקליט אותם בחשאי. החבורה הייתה מתוסכלת מהעיתון "גאזט-ניוז" שהציג את משרד השריף בצורה לא חיובית בדיווחים.

משרד השריף של מחוז מק'קורטן הודיע בהצהרה בפייסבוק כי ההקלטה "הושגה באופן לא חוקי", ו"נראה כאילו שונתה", וייתכן שתוך הפרת חוק של המדינה האוסר על הקלטות סודיות על ידי צד שלישי. 

בעלי העיתון בני הזוג ווילינגהאם אמרו שהם מעריכים את ביטויי התמיכה שקיבלו מתושבים. "במשך כמעט שנה, הם סבלו מהפחדות, לעג והטרדה על רקע המאמצים שלהם לדווח על החדשות עבור מחוז מק'קורטן", נכתב בהודעה מטעם עורך דינם.

בעלי העיתון בני הזוג ווילינגהם, קיבלו מידע לפיו הבכירים קיימו דיונים סודיים לאחר סיום הפגישות הציבוריות, בעל העיתון השאיר מכשיר הקלטה ב-6 במרץ בחדר הישיבות, כך דיווח העיתון. חבר העירייה ג'נינגס, לפי העיתון, אמר שהוא מכיר "שניים או שלושה רוצחים" המשתייכים למאפיה של לואיזיאנה. "הם חבר'ה שקטים מאוד ולא היה מצידם רחמים", והם "יעשו את העבודה להיפטר מבעלי העיתון".

משפחת ווילינגהם מתגוררת במחוז כבר 120 שנה ומפעילה את העיתון במשך 40 שנה. העיתון נוסד ב-1905, הדפסה בלבד ללא אתר אינטרנט, דבר נדיר בעולם העיתונים ההולך ופוחת במהירות.

חוקרי FBI אוקלהומה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד