כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נשמח לחוד"

לפיד על טקס המשואות: "שידורי תעמולה ממשלתיים"

ראש האופוזיציה לפיד הסביר את החלטתו להיעדר מטקס המשואות וכתב: "אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים". הוא הוסיף: "בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד"

לפיד על טקס המשואות: "שידורי תעמולה ממשלתיים"
יאיר לפיד בטקס לציון מלחמת יום כיפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (חמישי) בפוסט פייסבוק להחרמתו את טקס המשואות ביום העצמאות בשבוע הבא וטען: "אני לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים".

לפיד כתב: "בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות. מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח.

אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב "שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת". אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי".

הוא ערך הקבלה בין הטקס שנערך בממשלתו לבין הטקס השנה תחת הממשלה הנוכחית: "בשנה שעברה - כשאנחנו הובלנו את הממשלה - נתניהו לא בא לטקס. לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. הם היו כל כך נסערים מזה שהצליחו לעבור מהדורה שלמה בלי להזכיר את העובדה שיהונתן גפן נפטר. אולי מפני שמשוררים מתים חשובים להם הרבה פחות משנאה חיה".

לפיד הוסיף: "אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים. חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזיכרון במחאה. אהיה כמו תמיד בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לוויכוח הפנימי להיכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".

לסיום כתב: "אני לא מוותר על עם ישראל. אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים.

מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אין לי עניין לריב עם אף אחד ביום הזה. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם".

כזכור, אמש הודיע לפיד כי יחרים את הטקס ואמר: "השרה רגב, הכיסא שלי בטקס המשואות, יישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את מדינת ישראל אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזויף לא יכסה על זה".

לפיד הוסיף: "אם אחדות ישראל הייתה כל כך חשובה לכם לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל".

טקס הדלקת המשואות יום העצמאות יאיר לפיד בנימין נתניהו מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד