א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
טלטלה רגשית

המונים מתגייסים להציל את חייה של שאנל

שאנל מנחם נולדה עם סרעפת כפולה ובקרוב היא תזדקק לטיפולי דיאליזה בתכיפות גבוהה חלילה • יש אפשרות להציל את חייה בניתוח קטן ויקר במיוחד, אבל העלויות גבוהות ולהוריה אין אפשרות לממן אותן

המונים מתגייסים להציל את חייה של שאנל
שאנל בין חיים למוות צילום: באדיבות המצלם

שאנל מנחם חווה בימים אלו טלטלה רגשית יוצאת דופן. היא תלויה בין חיים למוות, ואת ההכרעה אם תחיה או חלילה יקרה אחרת, יצטרך הציבור לקבל.

"אני מרגישה כמו באיזה משחק בשידור חי, שהציבור צריך להצביע בעד או נגד", היא אומרת כשחיוך מר עולה על פניה המיוסרות.

מצילים את שאנל בלחיצה כאן!<<<

"אם מספיק אנשים ילחצו על הכפתור הנכון ויתרמו לי קצת כסף כדי שאוכל לחיות – הניתוח יתבצע ואני אוכל לחיות. אם הרוב יעדיפו פשוט לדפדף אותי ולהמשיך הלאה בלי לתרום... בעוד כמה שבועות כבר אהיה מחוברת לדיאליזה, בתחילתו של תהליך שלא מוביל למקומות טובים...".

שאנל רק בת 12, היא נראית כמו ילדה בת שמונה לכל היותר. משקלה 25 קילוגרמים. אבל עיניה הפקחיות רואות הכל, ובשכלה החריף היא מבינה מצוין את המצב, וגם יודעת לנתח אותו היטב, בקור רוח שמסתיר את הר הגעש הרגשי שנמצא בתוכה, ומאיים להתפרץ בכל רגע.

סיפורה של שאנל מנחם התפרסם ברשתות, ויצר התעניינות מסוימת במצבה. היא נולדה למעשה עם סרעפת כפולה, מצב שמפעיל לחץ על הכליות ופוגע בתפקוד שלהן. ההערכה של הרופאים היא שבתוך חודשים אחדים היא כבר תזדקק לטיפולי דיאליזה שיסייעו להאריך את חייה בכמה חודשים ואולי כמה שנים נוספות.

למרבה השמחה, קיים טיפול חדש שמאפשר לתקן את המום בסרעפת, ובכך לאפשר לכליות של שאנל להשתקם ולפעול בצורה צורה.

הניתוח יציל את חייה, וימנע ממנה את הצורך לבלות בגיל צעיר כל כך בטיפולי דיאליזה יחד עם חולים סופניים.

הבעיה שהניתוח עולה הון רב, והמשפחה כבר עכשיו מרוששת לחלוטין מהעלויות העצומות של הטיפול בשאנל, הן הטיפול הפיזי ובעיקר הטיפול במצוקה הנפשית החריפה שגורר המצב איתו, כולל הפרעות אכילה שנגרמו בגלל החרדה הקיומית שלה והפחד הנורא מפני דלקות כליות שעלולות להיגרם כתוצאה מאכילת מזון והצטברות הפרשות בכמות גדולה מדי בגוף.

הניתוח של שאנל אמור היה להתקיים היום, ה-20 באפריל, כ"ט ניסן. עלותו כ-200 אלף שקלים. המשפחה ניסתה לגייס את הסכום מתרומות של אנשים טובים, אבל עד כה הושגו רק 70 אלף שקלים, ורוב הסכום עדיין חסר.
האכזבה של שאנל ומשפחתה גדולה מאוד כמובן. הם נאלצו לדחות את הניתוח וקבעו תור חדש, ל-20 במאי, י"א אייר. התקווה היא שהם אכן יצליחו לגייס עד אז את הסכום, כי במידה ולא, תצטרך שאנל להתחיל בטיפולי הדיאליזה, על כל המשמעותיות הכרוכות בכך.

שאנל נושאת אלינו עיניים מלאות תחינה, בואו לא נאכזב אותה, בואו נציל את חייה עם התרומה הצנועה של כל אחד ואחד מאתנו. ביחד נעניק לה חיים חדשים בסייעתא דשמיא.

מצילים את שאנל בלחיצה כאן!<<<

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד