כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע החשש ממחאות

גלנט לשרים ולח"כים: "הימנעו מאמירות פוליטיות בטקסי הזיכרון בבתי העלמין"

ברקע החשש ממהומות בבתי העלמין ביום הזיכרון, שר הביטחון גלנט פנה לשרים ולח"כים בקריאה להימנע משילוב תכנים פוליטיים בנאומי נבחרי הציבור: "אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים", כתב

גלנט לשרים ולח"כים: "הימנעו מאמירות פוליטיות בטקסי הזיכרון בבתי העלמין"
טקס ביום הזיכרון. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט שלח היום (חמישי) מכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ולמזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו ביקש להעביר באמצעותם מסר לשרים ולחברי הכנסת לקראת טקסי יום הזיכרון - בבקשה להימנע מאמירות פוליטיות בנאומיהם.

גלנט כתב בפתח המכתב: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה. בימים אלה, יותר מתמיד, עלינו להעביר לחברה הישראלית מסר מאחד. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללי מערכות ישראל, מכל חלקי החברה והעם שמסרו את נפשם למען המדינה".

גלנט הוסיף: "כולנו ערים לשיח הציבורי, בעד ונגד השתתפות נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון. נבחרי הציבור, המייצגים את הציבור בכנסת ובממשלה, נבחרים על ידי העם, ומהווים סמל. אני סבור שיש חשיבות רבה לנוכחות ממלכתית של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון ובבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".

עוד כתב השר: "עם זאת, אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים. אזכיר בהקשר זה את היוזמה הברוכה של ח"כ חילי טרופר שבמסגרתה חתמו כ-100 חברי כנסת, על ההתחייבות שלא לשלב בדבריהם כל אמירה פוליטית".

לסיום כתב גלנט: "אבקש לפנות באמצעותכם לשרים ולחברי הכנסת, ברוח האחדות, ולבקש מהם לבטא בנאומיהם בטקסים בבתי העלמין מסרים ממלכתיים וציוניים המדגישים את תקומתה של מדינת ישראל ומעלים על נס את ערך השותפות והאחדות, לצד הבעת כבוד והוקרה לנופלים ועמידה כתף אל כתף לצד המשפחות השכולות, אשר שילמו את המחיר היקר מכל".

אמיר אוחנה יוסי פוקס יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד