כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סמוך לגבול האיראני

בברכת 'שהחיינו וקיימנו' חנך השר את השגרירות

שר החוץ אלי כהן מסיים הערב ביקור מדיני בטורקמניסטן. כהן נפגש עם הנשיא סרדאר ברדימוחמדוב ועם שר החוץ ראשיד מרדוב ושר החקלאות אלאנור אלטייב. השר קבע מזוזה וחנך את השגרירות החדשה בטורקמניסטן: "רגע היסטורי ומרגש"

בברכת 'שהחיינו וקיימנו' חנך השר את השגרירות
קיבוע המזוזה במבנה הקבע צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ לע"מ

שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של טורקמניסטן, חנכו את מבנה הקבע של שגרירות ישראל באשחבד, מרחק 17 ק"מ מהגבול האיראני. האירוע חותם ביקור מדיני חשוב והיסטורי של שר החוץ אלי כהן, במהלכו נפגש עם נשיא טורקמניסטן ועם שרי החוץ והחקלאות. הפוטנציאל ליחסים בין המדינות גדול בעיקר בתחומי האנרגיה, ביטחון גבולות, ניהול משאבי מים וחקלאות.

שר החוץ אלי כהן: "טורקמניסטן היא מדינה חשובה ביותר במרכז אסיה ומעצמת אנרגיה במיקום אסטרטגי. אנחנו חותמים ביקור היסטורי מוצלח במהלכו חנכתי את שגרירות ישראל באשחבד ונפגשתי עם נשיא טורקמניסטן, שר החוץ ושר החקלאות. עסקנו בדרכים להעמקת היחסים בין המדינות ולשיתופו פעולה בין משרדי החוץ, הממשלות והסקטור העסקי. פתיחת שגרירות הקבע שלנו היום, מחזקת את הקשר בין שתי המדינות ותעודד שיתופי פעולה בין הממשלות ובין הכלכלות בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות והביטחון האזורי".

שר החוץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על קביעת מזוזה, זכות גדולה לקבוע מזוזה ולחנוך את השגרירות החדשה שלנו בטורקמניסטן, רגע היסטורי ומרגש". טקס קביעת המזוזה התקיים בחגיגיות, שר החוץ אלי כהן יחד עם שר החוץ הטורקמני, חנך את מבנה הקבע של שגרירות ישראל באשחבד, בנוכחות שגרירים זרים, ביניהם שגרירים מאיחוד האמירויות, אזרבייג'ן וארה"ב, כמו גם נציגים מהקהילה היהודית הקטנה החיה במדינה.

קביעת מזוזה שר החוץ משרד החוץ אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד