כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הגיע לחקירה נגדית

הניצב שפיקד על אסון מירון: "אין לי כוונה לברוח"

אחרי שהתפטר מתפקידו וכבר העיד בעבר בוועדה לחקר אסון מירון, ניצב שמעון לביא מי שפיקד על מחוז צפון בעת האסון הגיע היום לחקירה נגדית של עורכי דינם של שלושה ממקבלי מכתבי האזהרה ולא שינה את הקו שלו והמשיך ליטול אחריות על שהתרחש

הניצב שפיקד על אסון מירון: "אין לי כוונה לברוח"
ניצב בדימוס שמעון לביא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנתיים לאסון מירון, התייצב היום (חמישי) ניצב בדימוס שמעון לביא, לשעבר מפקד המחוז הצפוני בעת האסון, והעיד בפני חברי וועדת החקירה לאסון מירון. לביא הינו היחיד שלקח אחריות כבר בליל האסון, התפטר בעקבותיו. וכבר מסר עדות ראשונה בוועדה באוגוסט 2021.

היום הוא הגיע לוועדה לחקירה נגדית של עורכי הדין של מקבלי מכתבי אזהרה מהוועדה, בהם; המהנדס עאמר ח'ליליה, חבר ועדת החמישה יוסף שוינגר, ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה שבעת האסון כיהן כשר לביטחון פנים.

ניצב בדימוס לביא שב ולקח אחריות על התוצאות גם במהלך החקירה היום, עם זאת טען כי ההכנה לקראת האירוע היתה יסודית לדעתו; "התכוננתי לאירוע הזה ברצינות וביסודיות רבה. השקעתי השקעה עצומה במאמץ וקשב רב והייתי מעורב בכל שלבי הביצוע. אני נושא באחריות הכוללת בזמן אמת וגם בחשיבה לאחור האמנתי ואני עדיין מאמין שעשיתי ככל שיכולתי. אין לי כוונה לברוח", אמר לחברי הוועדה.

הזכיר כי בעדותו הראשונה לפני כשנה וחצי אמר שמעון לביא: "אין לילה שאני לא חושב מה הייתי עושה אחרת בדיעבד, אני באמת לא יודע מה קרה שם".

אסון מירון תשפ"א ניצב שמעון לביא ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד