כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מעגל השלום

הסכמי אברהם מתרחבים: אלו המצטרפות

ישראל מתכננת להוסיף עוד מדינות ל'הסכמי אברהם' ויש התקדמות ביחסים עם ניז'ר, סומליה ומאוריטניה | גם אינדונזיה שוקלת להצטרף

הסכמי אברהם מתרחבים: אלו המצטרפות
חגיגת הסכמי אברהם צילום: באדיבות המצלם

לאור הצלחת החלק הראשון שנחתם כחלק מהסכמי אברהם בו נורמלו היחסים בין מדינת ישראל למספר מדינות ערביות, כעת מדווח כי ישנה התקדמות משמעותית בדיונים ומדינות ניז'ר, סומליה ומאוריטניה צפויות אף הן להצטרף למעגל המדינות שמכוננות יחסים רשמיים עם ישראל.

על פי הדווחים, לארה״ב ולגרמניה ישנו תפקיד משמעותי בדרך להסדרת היחסים.

כזכור, בהסכם, שנחתם ב־15 בספטמבר 2020 במדשאות בית הלבן הוסכם על נורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות, בחריין וישראל. לאחר מכן גם מרוקו וסודאן הצטרפו להסכם.

וכעת, כאמור, ישראל מתכננת להרחיב את הסכמי אברהם ולנרמל את יחסיה גם עם ניז'ר, סומליה ומאוריטניה. כשלאחרונה, היו בעבר יחסים עם מדינת ישראל למשך 25 שנים אך הממשל הודיע על ביטול היחסים לאחר מבצע עופרת יצוקה, בשנת 2010. נכון להיום, בין מדינת ישראל ומאוריטניה לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים רשמיים.

גם אינדונזיה, המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר, שוקלת להצטרף ומקיימת דיונים קדחתניים עם נציגים אמריקאיים. לפני כחמש שנים, פורסם כי הוחלט לבטל את הגבלות כניסת תיירים שהיתה נהוגה עד אז מאינדונזיה לישראל - וכן להפך.  לאחר כינון הסכמי אברהם, בחודש ינואר, נפתחה, לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, תערוכה קבועה של מוזיאון "יד ושם" בבית הכנסת "שער השמים" בעיר סולאווסי, שתהווה מוזיאון לזכר השואה.

הסכמי אברהם מאוריטניה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד