כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לנהוג ברגישות ובאחריות"

נתניהו, לפיד וגנץ יחתמו על מסמך הקורא לשמירה על קדושת יום הזיכרון

ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה לפיד, שר הבטחון לשעבר גנץ ושר הביטחון הנוכחי גלנט יחתמו על קריאה משותפת שינסח יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, ובה יקרא לכל המגזרים להשאיר את יום הזיכרון מחוץ למחאה. לשכת לפיד: "נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים"

נתניהו, לפיד וגנץ יחתמו על מסמך הקורא לשמירה על קדושת יום הזיכרון
טקס ביום הזיכרון. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, יו"ר "כחול לבן", בני גנץ, ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיעו כי יחתמו על פנייה משותפת שבה יקראו לציבור לעשות כל מאמץ כדי לשמור על קדושת יום הזיכרון, כך פורסם בישראל היום.

במכתב ששלח לארבעה כתב יו"ר יד לבנים אלי בן שם: "אין לי אינטרסים או מניעים זרים זולת המחויבות המוסרית לשמירה על זכרם של הנופלים ביום הקדוש הזה, ובשל כך אינני ישן בלילות כבר תקופה ארוכה. בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון אני פונה לכולכם בבקשה זהה: צאו לציבור בהודעה פומבית משותפת וקראו לאזרחי ישראל לעשות כל מאמץ כדי לשמור על קדושת היום".

לשכת ראש הממשלה נתניהו מסרה בתגובה למכתב כי "ראש הממשלה ענה בחיוב לקריאה לצאת בהודעה משותפת, ואף הקדים והוציא היום הודעה נפרדת הקוראת לשמור על קדושת היום". שר הביטחון גלנט תמך אף הוא, ובתגובה לפניית ישראל היום מסר: "נשמח לשתף פעולה עם כל מהלך שקורא לשמור על קדושת יום הזכרון".

מיו"ר המחנה הממלכתי גנץ נמסר: "בשבועות האחרונים קרא גנץ מספר פעמים לכלל הצדדים לפעול ברגישות ואחריות על מנת לשמור על קדושת ימי הזיכרון הרגישים ומשפחת השכול. גנץ קיבל את המכתב ומוכן להיענות לכל יוזמה בנושא זה, ובכלל זאת גם לקריאה משותפת של ראשי הקואליציה והאופוזיציה. יוזכר כי גנץ הוא ראשון החותמים על מכתב שיזם ח"כ חילי טרופר עליו חתמו כ-100 חברי כנסת".

מלשכת ראש האופוזיציה לפיד נמסר כי "נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים ואת בני המשפחות השכולות ביום הזיכרון לחללי צה"ל. במהלך החודש האחרון קרא לפיד מספר פעמים לממשלה, לחברי הכנסת, לארגוני המחאה ולמפגינים להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין ולתת את הכבוד הראוי ליום הזיכרון, לחלליו ולמשפחות שאיבדו את היקר מכל. בשיחה שערך אתמול (חמישי) עם יו"ר ארגון אלמנות ויתומים הגברת תמי שלח, הדגיש בפניה שיעשה כל מאמץ שיום הזיכרון יעבור בשקט. ראש האופוזיציה לפיד יישא דברים בבית העלמין תל מונד".

ראש הממשלה נתניהו יאיר לפיד בני גנץ יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד