י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יצא באבטחת המשטרה

נציגי המרכז-שמאל בקונגרס הציוני הפגינו נגד רוטמן

נציגי המרכז-שמאל בקונגרס, מהארץ ומחו"ל מחו מחוץ לאירוע צד בו השתתף יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן. המשטרה הוקפצה למקום ויו"ר ועדת חוקה יצא מהאולם מדלת אחורית, כשהוא מאובטח בשוטרים

נציגי המרכז-שמאל בקונגרס הציוני הפגינו נגד רוטמן
שמחה רוטמן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מהומה בקונגרס הציוני - העולמי: לאחר שבימים האחרונים ניסו מפלגות השמאל בקונגרס לקדם הצעות גינוי לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, הבוקר (שישי) המהומה נמשכה עם מחאה של נציגי המרכז-שמאל בקונגרס, מהארץ ומחו"ל, אשר מחו מחוץ לאירוע צד בו השתתף יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן.

על פי עדי ראייה שנכחו במקום, המשטרה הוקפצה למקום ויו"ר ועדת חוקה יצא מהאולם מדלת אחורית, כשהוא מאובטח בשוטרים.

נזכיר כי אמש, התפתחה סערה גדולה במהלך כינוס של הקונגרס הציוני העולמי בבנייני האומה. הסערה פרצה לאחר דרישתם של תומכי הרפורמה המשפטית להצביע שמית על ההצעה של התנועה הרפורמית לפרסום התנגדות לרפורמה המשפטית בשם הקונגרס.

הצבעה שמית עשויה לקחת ארבעה ימים בגלל מאות המצביעים פוטנציאליים, ומתנגדי הרפורמה דרשו כי הגינוי כבר ייצא אמש. בסופו של דבר מפלגות הימין ניצחו ונקבע כי ההצבעה תידחה בכמה שבועות ותתקיים באופן דיגיטלי.

הקונגרס הציוני - העולמי מתכנס אחת לחמש שנים (הפעם, באופן חריג, לאחר שלוש שנים בלבד), ומאות הצירים מרחבי העולם החברים בקונגרס הציוני - מגיעים להשתתף בו.

למרות שבשנים קודמות, הצירים נמנעו מלהתייחס לסדר היום הישראלי, הפעם הקרע והמחלוקת הגדולה בארץ לא נותרה בחוץ.

"על כן, מחליט הקונגרס הציוני להזכיר לממשלת ישראל את מחויבותם העמוקה של יהודי העולם למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כמו גם את הסיכון ליחסים בין יהדות העולם לישראל, שמקורו בקידום תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.

תוכנית הממשלה תחליש את אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל, תסיר את האיזונים והבלמים על כוחו של השלטון ולפיכך גם תאיים על זכויות כלל המיעוטים בישראל", נכתב בהצעה.

 

 

הרפורמה המשפטית שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד