כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסרב לחזור בו

היועמ"שית נגד גלנט: "יש לאפשר כניסת פלסטיניים לטקס הזיכרון"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה יוצאת היום נגד ההחלטה של שר הביטחון יואב גלנט לאסור באופן גורף כניסת פלסטינים לטקסי יום הזיכרון שיחול בשבוע הקרוב | לדבריה: "לא ניתן למנוע באופן גורף את כניסתם, אלא יש לאפשר זאת בכפוף לבדיקה פרטנית" | 

היועמ"שית נגד גלנט: "יש לאפשר כניסת פלסטיניים לטקס הזיכרון"
הר הרצל צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה יוצאת היום (שישי) נגד החלטת שר הביטחון יואב גלנט לאסור את כניסתם של 170 פלסטיניים לטקס זיכרון ישראלי - פלסטיני שנערך מידי שנה בפארק הירקון.

בתשובה לבית המשפט העליון בתגובה לעתירות נגד החלטת גלנט נכתב: "שאלת כניסתם של פלסטינים לישראל לצורך השתתפות בטקס זה כבר נדונה פעמיים על ידי בית המשפט העליון בשנים האחרונות, ונקבע שלא ניתן למנוע באופן גורף את כניסתם, אלא יש לאפשר זאת בכפוף לבדיקה פרטנית".

עוד נכתב: "כדי לסטות מפסקי הדין נדרשת תשתית עובדתית - ביטחונית ומקצועית, המצביעה על שינוי של ממש בנסיבות. תשתית מקצועית, לרבות חוות דעת ביטחונית המבססת תשתית כזו - לא הוצגה".

עוד צוין כי במהלך תקופת החג צפויה מדינת ישראל לאפשר כניסת אלפי פלסטינים לישראל למטרות שונות וכי עמדת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים שנמסרה טרם קבלת ההחלטה הייתה שיש להיענות לבקשה וזאת גם בשים לב לניסיון העבר ופסיקת בית המשפט העליון בסוגיה.

עם זאת, שר הביטחון גלנט מסרב לחזור בו אחרי עמדת היועמ"שית ומתכוון להשיב לבית המשפט העליון כי מדובר בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה ולכן זה לא הזמן לסיכונים ביטחוניים.

כזכור, לפני מספר שבועות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התבקש לאשר את כניסתם של 170 פלסטינים לטקס, מחציתם עם היתר ומחציתם ללא. 

אלא ששר הביטחון יואב גלנט קיבל החלטה לאסור על כניסתם של כל ה-170 פלסטינים לטקס בנימוק ביטחוני מקצועי. לטענת גלנט ביום הזיכרון וביום עצמאות יוטל סגר כללי על שטחי יו"ש והוא לא יאפשר חריגה עבור אותם משתתפים. 

יצוין כי בשנים קודמות עת כיהנו בתפקיד שר הביטחון ליברמן ונתניהו הם גם כן אסרו על כניסת הפלסטינים לטקס אלא שבג"ץ הפך את ההחלטה ואישר את כניסתם.

 

יום הזיכרון גלי בהרב מיארה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד