י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רבני בד"ץ חיבת ירושלים: "להדר בכשרות מבלי להתפשר"

רבני בד"ץ חיבת ירושלים התכנסו בביתו של הגאון רבי מנחם מענדיל חשין, רב ומו"ץ קהל חסידים בפרדס כץ ודנו בסוגיות הכשרות

רבני בד"ץ חיבת ירושלים: "להדר בכשרות מבלי להתפשר"

בתחושת שליחות התקיים ביום שלישי האחרון כנס הייסוד של בד"ץ חיבת ירושלים שמתעתד להביא בשורה לציבור מהדרי הכשרות וההלכה בישראל.

בכינוס הייסוד שהתקיים בביתו של הרב הפוסק הגאון רבי מנחם מענדיל חשין רב ומו"ץ קהל חסידים פרדס כץ, השתתפו חברי הבד"ץ הגאון רבי יהודה ברייטקוף, רב קהילת חסדי נפתלי, ראש כולל ברכת פרץ ומרבני שכונת הר נוף, הרה"ג ראובן אלמליח מרבני העיר אור יהודה, הרה"ג ישראל הולצברג מוותיקי וחשובי השו"בים בחסידות חב"ד, ור' יאיר עוז מנכ"ל הבד"ץ.

במהלך הכינוס העלו הרבנים את הסוגיות ההלכתיות שעלו לאחר הסיור שערכו הרבנים הגאונים במשחטת 'טל הל יסכה' שזכתה להשגחה המהודרת של בד"ץ חיבת ירושלים ודנו בהידור הכשרות.

בשל העובדה כי "התורה חסה על ממונם של ישראל" הדגל של הבד"ץ זה לצמצם בעלויות של מנגנון מיותר ולהפחית ברווחים של היצרנים, ולראשונה להעמיד בשוק מוצרי גלאט בכשרות המהודרת ביותר ובמחירים הזולים ביותר שנראו עד היום בשווקים.

הרבנים הגאונים דנו בעיבוי מצבת העובדים במפעל על מנת לאפשר בדיקה פרטנית של הריאות וצומת הגידים, תוך צמצום מהירות ליין השחיטה על מנת להדר בשחיטה וזאת מבלי להעלות את מחירי העוף ולהשאירו ברמת מחיר השווה לכל נפש. "אין לוותר על קוצו של יוד ויש להדר בכשרות בתכלית", סיכמו הרבנים.

מהדרי הכשרות קיבלו בברכה את הבשורה כי החל מחודש אלול יופיעו על מדפי המרכולים ורשתות השיווק עופות של מפעל טל הל יסכה באור יהודה, תחת הכשרות המהודרת של בד"ץ חיבת ירושלים. כל מוצרי העופות מסומנים על פי כללי ההלכה, "חותם בתוך חותם".

במפעל העופות טל הל יסכה באור יהודה שנמנה על המשחטות הגדולות בישראל ואשר זכתה לכשרות מהדרין של הרבנות אור יהודה בראשותו של רב העיר הגאון רבי ציון כהן, הונהגו באחרונה הידורים רבים המקובלים על כל החוגים של ציבור שלומי אמוני ישראל כאשר בין היתר עובר כל עוף בדיקה פרטנית של צומת הגידים, והחל בשחיטת רבבות עופות תחת הכשרות המהודרת של בד"ץ חיבת ירושלים.
רב עופות הכשר בדץ ייסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד