כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שבעה למיכאל שניצלער

בעברית: ההספד של ליפא שמלצער שהכה גלים

דמעות נשפכו כמים בבוקרו של יום ראשון במהלך הספדו המרטיט של הזמר ליפא שמלצער את חברו הטוב ר' מיכאל שניצלער ז"ל, רבים ניסו להבין את הדברים והמסרים שנאמרו בשפת היידיש. כעת יצא ההספד עם כתוביות בעברית לתועלת כולם | צפו בהספד המלא בעברית

בעברית: ההספד של ליפא שמלצער שהכה גלים
ליפא שמעלצר בוכה וקורע צילום: מתוך השידור החי

לפני שבוע בדיוק עם צאת השבת פרשת שמיני, עולם המוזיקה הוכה בהלם ובתדהמה מפטירתו הפתאומית של אמן הרגש החסידי ר' מיכאל שניצלער ז"ל שנפטר סמוך לכניסת שבת מדום לב בגיל 62.

ביום ראשון במסע לוויה שלא יישכח לעולם, צעדו אלפים מחבריו, מכריו ושומעי יצירותיו לאורך השנים בראש מורכן וגוף שפוף, האזינו להספדים קורעי לב וליוו את הנשמה הנדירה שחייתה בינינו ואיננה עוד.

גולת הכותרת של המעמד היה ללא ספק הספדו של גדול הזמר החסידי ליפא שמלצער שבמשך כ-25 דקות ביכה את האובדן הגדול האישי והכללי ועמד על הקשר בינו לבין המנוח שנמשך כשלושים שנה ואמר: "ריבונו של עולם לא האמנתי שלראשון שכתבתי לו שיר אני אהיה גם הראשון יספיד".

הוא פתח את דבריו ואמר: "בשמם של בחורים חלשים שעדיין בישיבות ובחורים חזקים שסולקו מהישיבות, בדרך שמעתי שירים שלך, אני הבחור השבור בן 16, נתת לי צ'אנס. הקשר שלנו כבר 30 שנה של עליות וירידות, ביחד וביחידות".

"הסודות שאתה לוקח איתך לקבר, אף אחד לא יודע. היית שר עם הגב לציבור כי התביישת. היית הרבי שלי, שרתי וניסיתי לחקות אותך. הדרכת אותי בכל שלב. מי יודע אם לא אתה בגיל 16 שלי, בזכות זה אני עומד פה היום עם הלבוש החרדי". סיפר.

עוד אמר בקול בוכים: "מיכאל אחי, בשנתיים האחרונות דיברת הרבה על מוות ואיך שאתה לא מפחד מזה כי החיים ממשיכים הלאה. ביקשת שאתה לא רוצה מרה שחורה בהלוויה שלך אלא שישירו. אנחנו נעשה את שניהם, אתה לא פה עכשיו ואתה לא בעל הבית. ההלוויה היא לא רק בשבילך, זה בשביל כולנו".

"גדלתי על כך שרבי נפטר כל הציבור קורע קריעה, אני לא יכול להחליט לכולם מה לעשות, אבל בשמם של כל האנשים שעזרת להם, אני קורע קריעה בשביל כל מי שהרגיש שאתה אבא שלו".

"את החליפה הכי יפה שלי הבאתי לקרוע בשבילך. הקב"ה נתן לי מתנה שאני מכיר אותך. לא היו זמרים לפניך, נתת פרנסה למאות אנשים ואתה עצמיך התאמצת בשביל פרנסה. סבלת בלב ולא סיפרת לאף אחד".

"מבחוץ כל הזמן חייכת, אבל בפנים היית שברי שברים. אף אחד לא ידע שמאחורי החיוך מתחבא לב שבור". כך שמלצער.

מיכאל שניצלער מיכאל שניצלר ליפא שמלצר ליפא שמעלצר עברית הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד