כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא מעניין את נתניהו"

ראש המל"ל: ישראל לא במעמד שהיא צריכה לבקש פגישה עם ביידן

ראש המל"ל צחי הנגבי טען כי אין נתק עם האמריקנים וכי ישראל לא נמצאת במעמד שהיא צריכה לבקש פגישה בין נתניהו לנשיא ביידן: "זה לא מעניין את ראש הממשלה. כאשר ביידן יבין שהוא לא יותקף בביקורת עם הזמנת נתניהו הוא יעשה זאת"

ראש המל"ל: ישראל לא במעמד שהיא צריכה לבקש פגישה עם ביידן
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש המטה לביטחון לאומי התייחס בריאיון לכאן חדשות לאי הזמנתו של נתניהו לבית הלבן. "זה לא מעניין את ראש הממשלה. כאשר ביידן יבין שהוא לא יותקף בביקורת עם הזמנת נתניהו הוא יעשה זאת".

עוד אמר הנגבי, שר בממשלות נתניהו עד לא מזמן: "גם בעניין הזה היה לנו שיח עם ביידן אישית ועם אנשיו. הנשיא היה רוצה שעננת הרפורמה לא תעיב על מפגש כזה עם נתניהו. האמריקנים מנהלים איתנו שיח אינטימי כפי שלא היה מעולם כי הם רואים מה קורה עם האיראנים. כרגע הם מותקפים על ידי האיראנים בסוריה, הם רואים את ההתרסה האיראנית בכל האזור, הם מבינים ששיתוף פעולה איתנו ירתיע את איראן".

הנגבי התייחס להשהיית הרפורמה ואמר: "נתניהו הודיע שהוא משהה את הרפורמה הוא לא קבע פרק זמן, הוא לא עומד עם סטופר. הרגיעה הזו היא נכונה וטובה".

בעניין המצב הביטחוני הוסיף כי "ההתמודדות שלנו וההתבוננות שלנו בכלל הזירות, היא דבר שמלווה אותנו עשרות בשנים. יש תקופות שיש פחות איומים בכל הזירות, ויש תקופות כמו הפעם. ויש מה שאנחנו קורים התלכדות זירות, כלומר בחלק מהזירות יש יותר התרסה. עדיין היא מאוד מינורית, כעדיין כלל הצדדים מורתעים. חמאס מקבל 70% מתקציבו מזה שנים מאיראן, הג'יהאד האסלאמי הוא בכלל ארגון איראני. כל השנים הם מתאמים".

צחי הנגבי המל"ל ראש הממשלה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד