כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סגירת מעגל

התגלתה ספינה שטבעה עם למעלה מ-1,000 שבויי מלחמה

חוקרי אוקיינוסים הודיעו כי גילו שרידים של ספינה יפנית ממלחמת העולם השנייה שטבעה עם למעלה מ-1,000 שבויי מלחמה של בעלות הברית על סיפונה. הספינה הוטבעה על ידי צוללת אמריקאית מבלי שידעה כי יש שבויי מלחמה של בעלות הברית על סיפונה

התגלתה ספינה שטבעה עם למעלה מ-1,000 שבויי מלחמה
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חוקרי אוקיינוסים הודיעו ביום שבת כי גילו שרידים של ספינה יפנית ממלחמת העולם השנייה שטבעה עם למעלה מ-1,000 שבויי מלחמה של בעלות הברית על סיפונה.

הספינה Montevideo Maru הייתה ספינת מלחמה יפנית שנורתה על ידי צוללת אמריקאית וטבעה ליד הפיליפינים בשנת 1942. בזמן השמדתה נשאה הספינה 1,080 שבויי מלחמה מ-14 מדינות בעלות הברית.

החייל בצוללת, שלא היה מודע לשבויים על הסיפון, ירה ארבעה טילי טורפדו לתוך הספינה, והשמיד אותה תוך פחות מ-10 דקות. הספינה היפנית לא הציגה סימנים המצביעים על כך שהיא מעבירה שבויי מלחמה.

עמותת Silentworld, שבסיסה בסידני אוסטרליה, מצאה את ההריסות יותר מ-13,000 רגל מתחת למים בים סין הדרומי באמצעות רכב תת-ימי אוטונומי. כ-979 מההרוגים היו אוסטרלים, האובדן הימי הגדול ביותר במדינה במלחמת העולם השנייה.

"המאמץ יוצא הדופן מאחורי הגילוי הזה מדבר על האמת המתמשכת של ההבטחה הלאומית של אוסטרליה לזכור ולכבד תמיד את אלה ששירתו את ארצנו", אמר ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניז.

קרן Silentworld מסרה כי מתוך כבוד למתים ולמשפחותיהם, לא יינקטו פעולות כדי לשחזר חפצים או שרידי אדם מאתר ההריסות. "משפחות חיכו שנים לחדשות על יקיריהן הנעדרים, לפני שנודע להם על התוצאה הטרגית של הטביעה", אמר אחד החוקרים ג'ון מולן. 

הוא הוסיף, "חלקם מעולם לא קיבלו לחלוטין את העובדה שיקיריהם היו בין הקורבנות. היום, על ידי מציאת כלי השיט, אנו מקווים לסגור מעגל למשפחות הרבות שנהרסו באסון הנורא הזה".

 

 

 

מלחמת העולם השניה יפן אוסטרליה צוללת ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד