י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בלתי מקובלות לחלוטין"

רופא שהתבדח על הריגת יהודים בגז, הושעה מהתאחדות הרופאים

רופא שהתלוצץ בטוויטר על הריגת יהודים בגז, הושעה מההסתדרות הרפואית הבריטית, שתיארה את הערותיו כ"בלתי מקובלות לחלוטין". הרופא ד"ר מרטין ווייט הושעה מכל תפקידיו. רופא הילדים טען שהשואה היא מתיחה וקרא לאנשים להחרים את ישראל

רופא שהתבדח על הריגת יהודים בגז, הושעה מהתאחדות הרופאים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

יו"ר ארגון הרופאים הצעירים בבריטניה שהתלוצץ בטוויטר על הריגת יהודים בגז, הושעה מתפקידו בהתאחדות הרפואית הבריטית (BMA). ד"ר מרטין ווייט, סגן יו"ר ועדת הרופאים הזוטרים וחבר ההנהלה שלה, עומד בפני חקירה על סדרת ציוצים "שפלים לחלוטין".

רופא הילדים השתמש בחשבון שלו כדי לקדם סרטונים הטוענים שהשואה היא מתיחה וקרא לאנשים להחרים את ישראל. הוא גם השמיע הערות בנוגע ל"גופת המלכה המתפרקת" וכינה את השמרנים "ממזרים", והוסיף שאסור לאפשר להם לעבוד כחובשים.

הסתדרות הרופאים בבריטניה כינתה את דבריו "בלתי מקובלות לחלוטין" בהודעה דוא"ל שנשלחה לחברי ההסתדרות נאמר "אין מקום בהסתדרות לאנטישמיות". באימייל לרופאים צעירים נאמר: "חבר יקר, למרבה הצער יש לנו מידע מדאיג לשתף, היום גילינו שיו"ר ועדת רופאים זוטרים בבריטניה פרסם דברים מטרידים מאוד באינטרנט שהן אנטישמיות. אין שום מקום לאנטישמיות, ההערות המדוברות נאמרו על ידי ד"ר ווייט, שהיה עד היום קצין בוועדת הרופאים הזוטרים בבריטניה. זה היה לגמרי לא מקובל".

עוד נאמר: "לא היינו מודעים להערות האלה, וגם לא לדעות אנטישמיות כלשהן. כל צורה של אנטישמיות היא בלתי נסלחת. אנו שואפים להיות ארגון סובלני, מגוון ומתקדם. אנו רוצים להבטיח לחברים שאנו מתייחסים לאנטישמיות ולכל צורות של דעות קדומות ואפליה במלוא הרצינות".

ה'דיילי מייל' מדווח, כי ועדת הרופאים הזוטרים של ההסתדרות שבה ישב ד"ר ווייט, הייתה הכוח המניע מאחורי השביתות האחרונות בדרישה להעלאת שכר של 35%. שביתות שעוררו סערות גדולות בבריטניה.

אנטישמיות בבריטניה רופא טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד