כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סיוע לטרור

חשש בארה"ב: משלמי המיסים האמריקנים מממנים את הטאליבן

משלמי המסים האמריקנים עשויים להיות אלו שמממנים את הטליבאן באפגניסטן, ארה"ב סיפקה יותר מ-8 מיליארד דולר כסיוע לאפגניסטן מאז הנסיגה הכאוטית של החיילים האמריקאים באוגוסט 2021

חשש בארה"ב: משלמי המיסים האמריקנים מממנים את הטאליבן
הטאליבן ברחובות אפגניסטן צילום: צילום מסך

ראש מחלקת הפיקוח של ממשל ארה"ב למלחמה באפגניסטן אמר כי ייתכן שארה"ב סיפקה מיליארדי דולרים של משלמי המסים לארגוני הטליבאן והטרור האפגניים מאז נסיגת החיילים האמריקאים, אך אפילו הוא אינו יודע את ההיקף המלא של הבעיה.

"למרבה הצער, כשאני יושב כאן היום, אני לא יכול להבטיח לכם שאנחנו לא מממנים כעת את הטליבאן", אמר המפקח הכללי לשיקום אפגניסטן, ג'ון סופקו, בדיון בוועדת הפיקוח של בית הנבחרים. "אני גם לא יכול להבטיח לך שהטליבאן לא מסיט את הסיוע מהנמענים המיועדים, שהם העם האפגני".

המפקח הכללי המיוחד לשיקום אפגניסטן, המכונה SIGAR, הוקם ב-2008 כדי לפקח על מיליארדי הדולרים שהוציאה ארה"ב במלחמה נגד הטליבאן. 

סופקו אמר למחוקקים שסירובם של אנשי מחלקת המדינה לספק מידע למרות מה שלדבריו הוא חובתם החוקית לעשות זאת, מקשה על הסוכנות לבצע את תפקיד הפיקוח שלה על כספי הסיוע שעדיין מועברים לאפגניסטן.

סופקו אמר כי ארה"ב סיפקה או העמידה לרשות העם האפגני יותר מ-8 מיליארד דולר מאז הנסיגה הכאוטית של חיילי ארה"ב באוגוסט 2021. הוא ביקש מהמחוקקים לעזור לו לקבל מידע מהמדינה ומארגון USAID, המנהל סיוע חוץ אזרחי ומקבל הוראות ממזכיר המדינה.

דובר מחלקת המדינה הגיב כי ארה"ב "הפסיקה לספק סיוע למטרת שיקום אפגניסטן" לאחר השתלטות הטליבאן ב-2021. "הועלו שאלות הקשורות לתחום השיפוט של המפקח ביחס לפעילויות לאחר אוגוסט 2021. השאלות הללו נותרו לא פתורות", אמר הדובר.

דובר משרד החוץ הוסיף כי הוא ממשיך לשתף פעולה עם גופי פיקוח, כולל ועדות קונגרס ומפקחים כלליים של סוכנויות, שיש להם סמכות שיפוט על הסיוע שארצות הברית מספקת כעת לאפגניסטן.

דובר ארגון USAID שמסייע לאפגניסטן אמר "אנחנו לא מספקים מימון לטליבאן". בכירים בממשל ביידן אמרו לרשת NBC כי ארה"ב אינה מעורבת עוד בשיקום אפגניסטן, ולכן מחלקת הפיקוח נמצאת מחוץ לתחום השיפוט של מחלקת המדינה.

טאליבן ארה''ב אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד