כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קטסטרופה בריטית

120 אנשים מתו כל יום לפני הגעת אמבולנסים

120 אנשים מתו בבריטניה כל יום בשנה שעברה, בין הזמן שהתקבלה קריאה לאמבולנס, לבין הזמן שהאמבולנס הגיע. בסך הכל נקבע מותם של 43,758 בני אדם ברגע שאמבולנס הגיע אליהם בשנה שעברה. מקורות ממשלתיים התעקשו שאין ראיות לכך שהמוות הוא תוצאה של עיכוב בהגעת צוותי הרפואה

120 אנשים מתו כל יום לפני הגעת אמבולנסים
אמבולנס בבריטניה צילום: Pixabay

למעלה מ-43,000 אנשים מתו עד שאמבולנס הגיע אליהם בשנה שעברה, מספר החולים שמתו לפני שהפרמדיקים הגיעו אליהם הגיע ל-120 בממוצע ביום, כך דיווח ה'דיילי מירור'.

בדצמבר האחרון לבד, 4,324 בני אדם הוכרזו מתים עם הגעת האמבולנס. מדובר בעלייה של 19% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. בסך הכל נקבע מותם של 43,758 בני אדם כשאמבולנס הגיע אליהם בשנה שעברה. מקורות ממשלתיים התעקשו שאין ראיות לכך שהמוות שייתכן שנגרם ממספר סיבות, היו תוצאה של עיכובים באמבולנס.

בצפון מערב אנגליה נרשמו 8,450 חולים כמתים עד להגעת האמבולנס בשנת 2022, יותר מכל אזור אחר. שירות האמבולנס של החוף הדרום מזרחי דיווח על 1,022 חולים עם הגעתם בחודש דצמבר, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת.

חברת הפרלמנט הליברל-דמוקרטי, וורה אובאווס, שהשיגה את הנתונים באמצעות חופש המידע, אמרה: "הנתונים האלה באמת מזעזעים. פרמדיקים עובדים קשה מאוד כדי להציל חיים, אך לא קיבלו סיוע מממשלה שמרנית שמחלישה את שירותי הבריאות במשאבים הדרושים להם. ההשלכות הן אמיתיות וקטלניות. מחסור כרוני בצוותים אומר שאיננו יכולים לטפח באנשים במיטות בית החולים, ונאלצים להשאיר חולים נואשים ממתינים לאמבולנסים בתור".

דובר משרד הבריאות מסר: "הדיווח כי מקרי המוות הללו נובעים מעיכובים באמבולנסים מטעה, הנתונים אינם מראים קשר בין מקרי מוות לזמני ההמתנה של אמבולנס והמספרים לא השתנו באופן משמעותי במהלך שלוש השנים האחרונות. העדיפות שלנו היא להבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפול להם הם זקוקים ואנו משפרים את זמני ההמתנה של אמבולנסים, שהצטמצמו משמעותית".

בריטניה אמבולנס מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד