כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהשתתפות נתניהו והשרים

הערב במשרד ראש הממשלה: דיון על חאן אל אחמר

נתניהו גלנט, סמוטריץ' ובן גביר ידונו הערב במשרד ראש הממשלה בסוגיית חאן אל אחמר. מלכתחילה היה אמור להיערך אצל ראש הממשלה דיון בנושא חוק הגיוס

הערב במשרד ראש הממשלה: דיון על חאן אל אחמר
משרד ראש הממשלה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר דרישת סמוטריץ': ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (ראשון) בשעה 19:00 דיון על חאן אל אחמר במשרד ראש הממשלה. בדיון צפויים להשתתף גם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'.

בתוך כך, המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות ביממה את הגשת התגובה מטעמה בעניין פינוי חאן אל-אחמר. בבקשה עדכנה המדינה כי התשובה כבר גובשה, אך לצורך הגשתה נדרשת ישיבה אצל ראש הממשלה נתניהו בנושא.

מלכתחילה היה אמור להיערך אצל ראש הממשלה דיון בנושא חוק הגיוס כשלראשונה היו אמורים לקחת בו חלק גם הנציגים החרדיים. אלא שלאחר דרישת סמוטריץ' ממזכיר הממשלה לעצור את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר הדיון על חוק הגיוס בוטל.

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' פנה היום למזכיר הממשלה יוסי פוקס וקרא לו לעצור מיידית את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא מעניק גיבוי מלא לשר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בדרישתו שלא לאשר את תשובת המדינה המוצעת לבג"ץ בעתירה לפינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר.

לדברי השר בן גביר: "אני תומך בדרישתו של חברי שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שלא להגיש את תשובת המדינה לבג"צ ללא אישורו. הסכמים חייבים לכבד, ולפי ההסכם הקואליציוני תשובות המדינה לבג"ץ בנושאים המצויים תחת תחום אחריותו, טעונות אישורו של השר סמוטריץ'".

בן גביר הוסיף: "בנוסף, העברתי מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם הפרסומים על טיוטת התשובה נכונים, מדובר בהחלטה מבישה וחמורה. נבחרנו וקיבלנו מנדט כדי לממש מדיניות ימין, ומדיניות ימין פירושה משילות בראש ובראשונה. אסור להתקפל בחאן אל אחמר - וטוב עושה השר סמוטריץ' בכך שלא מאפשר מחטפים".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המדינה צפויה להשיב לבית המשפט העליון כי יש לדחות את העתירה לפינוי המקום, מאחר ומתנהלים מגעים למתווה מוסכם על פינוי המאחז.

על פי דיווח בגל"צ, למרות שהמדינה עדיין לא קרובה להסכמות מול התושבים היא תטען שמדובר בסוגיה ביטחונית ובינלאומית רגישה שיש לפתור בשיח - ולא בפינוי בכוח.

נזכיר כי לאחר בקשת הדחייה הקודמת של המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר יפונה עוד לפני הגשת התשובה הבאה לבג"ץ.

עם זאת, נתניהו לא נקב במועד ספציפי. בסביבת נתניהו טענו בזמנו, כי הדחיה הנוכחית היא בעקבות ביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל והקרבה לחודש הרמדאן.

 

בנימין נתניהו חאן אל אחמר משרד ראש הממשלה יואב גלנט איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד