כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה בישראל

טיפול חדשני בגידולי עור סרטניים עם פחות תופעות לוואי

שיתוף פעולה הוביל לטיפול ראשון מסוגו בישראל בגידולי עור סרטניים, המאפשר החדרה סלקטיבית של הכימותרפיה ובכך מקטין תופעות הלוואי. הטיפול מיועד למגוון רחב של גידולים סרטנים עוריים. עד כה לא בוצע הטיפול בישראל

טיפול חדשני בגידולי עור סרטניים עם פחות תופעות לוואי
הטיפול החדשני צילום: שערי צדק

שיתוף פעולה בין המחלקה לכירורגיה פלסטית והמחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי שערי צדק הובילו לטיפול ראשון מסוגו בישראל בגידולי עור סרטניים, המאפשר החדרה סלקטיבית של הכימותרפיה ובכך מקטין תופעות הלוואי.

הטיפול מתבצע בשיטת אלקטרוכימותרפיה, המשלבת החדרה של כימותרפיה במינון נמוך ישירות לגידול או דרך הוריד, יחד עם פגיעה בממברנה התאית של תאי הגידול ע"י זרם חשמלי המועבר באופן ממוקד לרקמת הגידול וכך מאפשר את החדרת הכימותרפיה בצורה סלקטיבית לגידול.

הכימותרפיה המתקבלת במינון נמוך יחד עם הפגיעה בממברנה התאית מאפשרות אפקט סינרגיסטי, המשפר את יעילות הטיפול ומקטין את תופעות הלוואי. טיפול זה הראה יעילות במחקרים קליניים בתחום ונמצא בשימוש באירופה בכ-200 מרכזים שונים.

עד כה לא בוצע הטיפול בישראל, ולאחרונה בוצעו שני הטיפולים הראשונים בשערי צדק.

ד"ר יואב גרונוביץ, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ופרופ' ניר פלד מנהל המערך האונקולוגי בשערי צדק קידמו את הבאת הטיפול לשערי צדק. ד"ר עידו ליסי רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית, השתלם באופן הטיפול באיטליה, ובשיתוף עם ד"ר הדר דרסלר, רופאה בכירה במחלקה האונקולוגית, הכינו את פרוטוקול הטיפול המתאים וביצעו את הטיפולים הראשונים בשבוע שעבר.

הטיפול מיועד למגוון רחב של גידולים סרטנים עוריים ביניהם: BCC, SCC, מלנומה עם חזרה מקומית עורית/תת עורית, Kaposi`s sarcoma, סרטן עם חזרה מקומית עורית/תת עורית, גידול גרורתי/ מפושט בכבד או בלבלב, גידול גרורתי בעצמות ועוד.

הסרה כירורגית והגעה לשוליים חופשיים מהגידול עדין מהווה קו ראשון לטיפול עם סיכויי החזרה הנמוכים ביותר, אולם במקרים בהם לא ניתן לבצע ניתוח, הטיפול מהווה פתרון בטוח ויעיל עם תוצאה אסתטית ותפקודית טובה

ד"ר יואב גרונוביץ: "שערי צדק ממשיכה להוביל, ומהיום נוכל לספק לחולים בעלי גידול עורי סרטני טיפול המיטיב עם בריאותם ואיכות חייהם, ומאפשר להם לקבל טיפול יעיל בפחות תופעות לוואי. זוהי בשורה חשובה ומרגשת עבור החולים הצריכים להתמודד עם תקופת הטיפולים הקשה. עד היום היו הטיפולים המקובלים הם ניתוח או הקרנות במקרים לא נתיחים. הטיפול הנוכחי מאפשר טיפול ממוקד בגידול במקרים של גידולים מרובים מורכבים או למטופלים שמסיבות רפואיות לא מתאימים לניתוח. הסיכונים מזעריים וכוללים תגובה לכמוטרפיה (על אף שהצינון כאמור נמוך בהרבה)".

בית חולים שערי צדק סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד