י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בחסות הנשיא

שיחות הרפורמה: הצדדים נועדו במשך שעות ארוכות

צוותי המו"מ של הקואליציה מהאופוזיציה נועדו במשך שעות ארוכות מתוך מטרה הגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. בית הנשיא: "השיחות מתקיימות באווירה עניינית וטובה, ומתוך מחויבות להגיע להסכמות"

שיחות הרפורמה: הצדדים נועדו במשך שעות ארוכות
הכניסה לבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צוותי המו"מ של הקואליציה נועדו היום (ראשון) פעם נוספת עם נציגי המו"מ של המחנה הממלכתי ויש עתיד במטרה להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. הדיון היה ארוך יחסית.

מבית הנשיא נמסר: "נציגי הקואליציה והאופוזיציה קיימו דיון ארוך מאוד בענייני חוק יסוד: החקיקה, הן ביחס לאופן החקיקה והשינוי של חוקי יסוד והן בנושאי הביקורת השיפוטית. הנושאים מורכבים ועקרוניים, ומטבע הדברים הדיון יימשך".

עוד נמסר: "חשוב לציין כי השיחות מתקיימות באווירה עניינית וטובה, ומתוך מחויבות להגיע להסכמות. הצדדים הסכימו, בין היתר, שחוק יסוד: החקיקה הוא אבן דרך מרכזית להסדרת היחסים בין הרשויות וצעד קדימה לקראת הסדרה חוקתית. הדיונים צפויים להימשך ביום חמישי לאחר יום העצמאות".

לסיום הובהר: "כלל המשתתפים בחדר הביעו תקווה שיום הזיכרון המקודש יעבור בכבוד הדדי בין כל חלקי העם ומאחלים חג עצמאות שמח לאזרחי ישראל".

במהלך הדיון, התבררו הפערים בין הצדדים במהלך דיון על פסילת חוקים רגילים על ידי בית המשפט העליון. הקואליציה הציעה שרק רוב של 12 שופטים מתוך 15 יוכלו לבטל חוקים, בעוד האופוזיציה הציעה רוב של 6 שופטים מהרכב של 9.

 

הרפורמה המשפטית בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד