כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בניגוד לעמדת גלנט

בג"ץ קבע: משפחות פלסטיניות ייכנסו לטקס יום הזיכרון המשותף

בג"ץ הכריע כי יש לאפשר למשפחות פלסטיניות להשתתף בטקס הזיכרון המשותף בתל אביב. זאת אחרי שגלנט החליט שלא לאשר את כניסתם

בג"ץ קבע: משפחות פלסטיניות ייכנסו לטקס יום הזיכרון המשותף
מעבר גבול בשומרון. אילוסטרציה צילום: דוברות משרד הביטחון

בניגוד לעמדת שר הביטחון: בית המשפט העליון קבע היום (ראשון) כי יש לאפשר למשפחות פלסטיניות להשתתף בטקס הזיכרון המשותף בתל אביב. זאת אחרי שגלנט החליט שלא לאשר את כניסתם.

עמדת היועצת למשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הייתה כי יש לאשר את כניסתם של הפלסטינים לישראל לטובת הטקס, אך בשל העובדה כי גלנט לא קיבל את עמדתה, השר כלל לא יוצג בדיון שנערך הבוקר בנושא ועל כן כל הצדדים היו בעד האישור - כך שהדיון היה למעשה מיותר.
שר הביטחון גלנט טען בנימוקיו לבית המשפט, כי בשל העובדה שיוטל סגר כללי ביו"ש ובעקבות המצב הביטחוני המתוח, אין לאפשר את כניסת הפלסטינים לטקס.
כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה יצאה ביום שישי נגד החלטת שר הביטחון יואב גלנט לאסור את כניסתם של 170 פלסטיניים לטקס זיכרון ישראלי - פלסטיני שנערך מידי שנה בפארק הירקון.

בתשובה לבית המשפט העליון בתגובה לעתירות נגד החלטת גלנט נכתב: "שאלת כניסתם של פלסטינים לישראל לצורך השתתפות בטקס זה כבר נדונה פעמיים על ידי בית המשפט העליון בשנים האחרונות, ונקבע שלא ניתן למנוע באופן גורף את כניסתם, אלא יש לאפשר זאת בכפוף לבדיקה פרטנית".

עוד נכתב: "כדי לסטות מפסקי הדין נדרשת תשתית עובדתית - ביטחונית ומקצועית, המצביעה על שינוי של ממש בנסיבות. תשתית מקצועית, לרבות חוות דעת ביטחונית המבססת תשתית כזו - לא הוצגה".

עוד צוין כי במהלך תקופת החג צפויה מדינת ישראל לאפשר כניסת אלפי פלסטינים לישראל למטרות שונות וכי עמדת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים שנמסרה טרם קבלת ההחלטה הייתה שיש להיענות לבקשה וזאת גם בשים לב לניסיון העבר ופסיקת בית המשפט העליון בסוגיה.

עם זאת, שר הביטחון גלנט מסרב לחזור בו אחרי עמדת היועמ"שית ומתכוון להשיב לבית המשפט העליון כי מדובר בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה ולכן זה לא הזמן לסיכונים ביטחוניים.

 

 

יום הזיכרון בית המשפט העליון יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד