י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"דבר תורה בשולחן שבת"

טלי די: "אנחנו לא לבד, למרות שהבית התרוקן ממנחמים"

טלי די ששיכלה את אחיותיה ואת אמא שלה מספרת על ההתמודדות אחרי ימי השבעה על אמה ואחיותיה שנרצחו ואיך להיערך ליום זיכרון ראשון בלעדיהן. על הכוונה למחות בבתי העלמין נגד הממשלה היא אמרה: "זה לא הזמן להראות כעס כלפי הממשלה"

טלי די: "אנחנו לא לבד, למרות שהבית התרוקן ממנחמים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל משפחת די צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

טלי די ששכלה בפיגוע הרצחני בבקעה את אמה ושתי אחיותיה הי"ד, אומרת בשיחה עם ערוץ 7 ימים אחדים אחרי תום השבעה כשהמשפחה נשארה לבדה באבלה אחרי שכל המנחמים עזבו.

"בהתחלה זה היה קשה אחרי שכל כך הרבה אנשים מסביב ונשארים עם הריק של הבית. החוסר הרבה יותר נוכח, אבל עדיין, אף אחד לא עוזב אותנו. יש לנו הרבה תמיכה מכל החברים והקהילה. אנחנו לא מרגישים בודדים בכלל", היא אמרה ליוני קמפינסקי. היא מציינת "כשנשארים עם המחשבות לבד, גם שם תמיד יש מישהו להתקשר אליו ואל מי לפנות".

לגבי הנצחת אמא שלה ואחיותיה היא אמרה: "מאוד חשוב לנו שיזכרו, לזכר אימא שלי אנחנו מקימים אולם שמחות מעל בית הכנסת החדש שמקימים. היא אהבה את הקהילתיות והשמחות. לזכר רינה מקימים מבנה סניף חדש. היא הייתה חלק מהסניף שהקימו השנה ועוד לא היה לו מבנה. לזכר מאיה אנחנו מקימים מעיין כי היא אהבה לצאת ולטייל בטבע עם חברות".

את ההתגייסות של אביה, בקריאה לאחדות ישראל, רואה טלי כצעד חשוב. "זה מה שהעם שלנו הכי צריך עכשיו ואם יש לנו את הבמה בגלל האסון והאבל שלנו, חייבים להשתמש בזה כדי לקדם את הערכים הכי חשובים, אחדות העם".

על הכוונה למחות בבתי העלמין נגד הממשלה וכוונותיה היא אמרה: "מדובר באבל של המדינה על החללים ועל חיילים, זה לא הזמן להראות כעס כלפי הממשלה".

היא סיימה בדברים לגבי אמא שלה הי"ד: "אימא שלי הייתה איכפתית, תמיד עזרה לכולם ועשתה הכול בזריזות. תמיד יכולתי לסמוך עליה. מאיה אהבה ללמוד תורה ולהפיץ תורה, להגיד דברי תורה בשולחן שבת, ורינה חשבה תמיד על אחרים לפני שחשבה על עצמה. תמיד נתנה את עצמה לכולם והשקיעה בכל דבר".

 

 

האחיות די לוסי די ליאו די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד