כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המלחמה על הפריים

לקראת טקס המשואות: ההנחיה של השרה רגב

מחשש לפרובוקציות במהלך טקס הדלקת המשואות בליל יום העצמאות הנחתה השרה רגב את מפיקי הטקס לעבוד מיד למצלמה אחרת במידה ונקלט בפריים איזה שהוא אקט מחאתי נגד הממשלה והרפורמה

לקראת טקס המשואות: ההנחיה של השרה רגב
טקס הדלקת המשואות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההנחיה החדשה של השרה רגב לטקס הדלקת המשואות: גורמים המעורים בהפקת הטקס מספרים ל'חדשות 12' שאם המצלמה לוכדת בעדשתה שלט מחאה, חולצת מחאה או כיתוב בעל ניחוח פוליטי ומחאתי, במאי הטקס יעבור מיד למצלמה אחרת שמתעדת מקום אחר בקהל או ברחבה.

במילים אחרות: גם אם יהיה איזשהו ביטוי מחאתי - ההנחיה של מנהלת הטקס השרה מירי רגב היא לא להראות אותו, ואם הוא איכשהו נכנס לפריים, אנשי הקונטרול של הטקס יעברו לפריים אחר.

וכל זאת למרות שהפוקוס של מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית הוא בכלל לא על טקס המשואות. עם זאת, זה לא אומר שלא נראה ביטויי מחאה כלשהם, כי נזכיר - המאבטחים בכניסה להר לא קיבלו סמכויות להחרים ציוד בכניסה, לא כל שכן אם מדובר בפריטי לבוש. כך דיווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

בשבוע שעבר הודיע יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד כי יחרים את הטקס למרות שהוקצה לו מקום של כבוד בו. "השרה רגב, הכסא שלי בטקס המשואות, ישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה". כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אני אוהב את המדינה אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה. אם אחדות העם היתה כ״כ חשובה לכם לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד עבור אזרחי ישראל".

טקס הדלקת המשואות מירי רגב יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד