י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המהומות בסודאן

היועץ בראיון לתקשורת הישראלית: "אנשי אל בורהאן - כמו חמאס"

המלחמה בין מנהיג צבא סודאן וסגנו גובה קורבנות רבים ומותירה אלפי פצועים. יוסף עיזת, יועצו של מפקד כוחות המורדים בראיון לתקשורת הישראלית: "אנחנו עוברים את מה שישראל עברה כבר אלפי פעמים עם ארגוני הטרור"

היועץ בראיון לתקשורת הישראלית: "אנשי אל בורהאן - כמו חמאס"
הכוחות החצי צבאיים ברחובות סודן צילום: צילום מסך

יוסף עיזת, יועצו המדיני של מפקד כוחות ההתערבות המהירה בסודאן, חמיתי, שנלחם בשליט אל-בורהאן, אומר בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות'  שהתקפותיו של אל-בורהאן עליהם דומות להתקפות של ארגוני טרור כמו חמאס על ישראל: "העם הישראלי מכיר זאת היטב. זה מה שאנו חווים. נביס אותם". בשיחה היועץ של חמיתי גם לא פסל אפשרות של תיווך ישראלי כדי להוריד את גובה הלהבות במדינה.

בתשובה לשאלה אם מאשר שישראל יצרה קשר עם חמיתי ענה: "לא מאשר ולא מכחיש. אין לי ידיעה לגבי כך. שמעתי על כך בתקשורת. אך עקרונית אין בעיה לקבל שיחות מישראל. כל תפקיד בינ"ל וישראל חלק מהזירה הבינ"ל לעצירת המלחמה, אין לנו התנגדות לכך. אך המלחמה לא תסתיים בתנאי התיווך המקובלים בסודאן".

בשיחה עם רועי קייס הוסיף עיזת: "אל-בורהאן לא נמצא במצב שמאפשר לו להפסיק את המלחמה או שנשב איתו ולכן הוא צריך להיתפס ולעמוד לדין אחרי שקשר קשר עם התנועה האסלאמית ותקף אזרחים. הוא פושע. ההחלטה להפסיק את המלחמה לא בידיו של אל-בורהאן, אלא בידיו של הזרם האסלאמי".

ועוד ציטוט אחרון ממנו: "אני אומר לעם הישראלי ולממשלה הישראלית שח'רטום וכוחות ההתערבות המהירה עומדים בפני התקפה של הצבא, שמי שניצלה אותה היא הכנופייה האסלאמיסטית".


חילופי אש החלו בשבוע שעבר בבירה ח'רטום בין כוחות הצבא לאנשי מנגנוני הביטחון "ההתערבות המהירה" באזור ח'רטום בירת סודאן ובאזור בסיס צבאי בצפון המדינה. זאת, ברקע עימות בין שני העומדים בראש שני הכוחות - עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שעומד בראש הצבא, ומוחמד חמדאן דגאלו - המכונה "חמיתי", שעומד בראש כוחות ההתערבות המהירה. מעל 500 הרוגים ומעל 4500 פצועים ברחבי סודן. מדינות רבות פינו את האנשים שלהן מהמדינה המדממת.

 

 

סודן הרוגים ופצועים מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד