א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תעמולת טרור משודרת

עיתונאים מצרים מפיצים שנאה למיליונים בבריטניה

תעמולת טרור משודרת מבריטניה על ידי עיתונאים מצרים שקיבלו מקלט מדיני | עיתונאים מצריים שמפיצים שנאה נגד יהודים למיליונים רבים, קיבלו מקלט בבריטניה. אחד מהם אמר כי "מדינות המפרץ מתנודדות מתחת לרגלי הציונים כמו תרנגולת שחוטה"

עיתונאים מצרים מפיצים שנאה למיליונים בבריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני מגישי טלוויזיה מצרית גולים שקיבלו מקלט מדיני בבריטניה, משתמשים במדינה כבסיס לניהול "ג'יהאד של מילים", ומהללים טרור ומשדרים תעמולה אנטי-ישראלית לקהל של מיליונים, כך חשף תחקיר של העיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

על פי הדיווח, אוסאמה גאוויש, שקיבל מקלט מדיני ממשרד הפנים לאחר שנכנס למדינה ב-2018 - טען כי מנהיגים ערבים בעלי יחסי ידידות עם ישראל הם "בובות של הלובי היהודי" והגן על ארגון הטרור חמאס כ"התנגדות".

והחודש, תחנת הטלוויזיה שהקים עמיתו מואטז מטר, עיתונאי ספורט מצרי מפורסם לשעבר עם 20 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, שגם קיבל מקלט מדיני בבריטניה, כינה את רצח אשתו ובנותיו של הרב ליאו די "מבצע של ההתנגדות".

דברי השניים מגיעים בקביעות למיליוני צופים באמצעות הטלוויזיה בלוויין וערוצי המדיה החברתית שלהם. למרות שיש לו רקורד של חגיגות מעשי אלימות טרור, גאוויש, שלדבריו עבד עבור ה-BBC ו-ITV, קיבל מקלט מדיני בבריטניה על ידי משרד הפנים לאחר שהגיע ב-2018.

המקלט שלו אושר על ידי גורמים רשמיים למרות שהוא תומך בפומבי בחמאס, שהוצאה מחוץ לחוק על ידי ממשלת בריטניה מאז 2001, וטען שישראל "תישרף מידי גיבורי העולם המוסלמי".

פוליטיקאים ומומחי טרור שאלו מדוע מותר לגופי השידור לפעול כל כך בחופשיות מבריטניה. מזכירת הפנים של מפלגת הלייבור, איווט קופר פרלמנטרית, אמרה: "אין להכניס את כל מי שמפאר טרור ומסית לשנאה. לשמרנים יש שאלות רציניות ודחופות לענות על כישלונם לנקוט בפעולה במקרים אלה - הן על אבטחת הגבולות והן על הפצת השנאה ברשת".

גאוויש, בן 38, ברח לבריטניה מאיסטנבול. הוא טען שהוא נמלט ממעצר לאחר שממשלת טורקיה סגרה את ערוץ הטלוויזיה של האופוזיציה המצרית מקמלין, הוא עזר להקים את מקמלין.

גאוויש תומך בולט של המהפכה האסלאמית במצרים, נמלט מהמדינה לאחר שהצבא הפיל את ממשלת האחים המוסלמים ב-2013. הוא ומטר נשפטו בהיעדרם וקיבלו עונשי מאסר על כך שניסו לכאורה להפיל את הממשלה המצרית החדשה.

גאוויש ביקר בעזה ב-2012 ופגש את ראש ממשלת חמאס דאז, איסמעיל הנייה, כיום יו"ר הלשכה המדינית של חמאס. בנובמבר 2016, הוא צייץ בטוויטר שישראל "תישרף מידי גיבורי העולם המוסלמי שמנקים את ירושלים מטינופת הציונים".

אך נוכחותו בטורקיה הפכה לבעיה לאחר שהמדינה החלה לשפר את היחסים עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי, שהוביל את ההשתלטות הצבאית שהורידה את האחים המוסלמים מהשלטון. גאוויש ברח לבריטניה ולאחר שהתלונן לעיתון ה'גארדיאן' על ההתקדמות האיטית של בקשתו, קיבל בסופו של דבר מקלט מדיני.

עם זאת, הוא המשיך לפרסם תגובות ברשתות החברתיות המשבחות את תנועת חמאס, אשר אסורה בבריטניה על פי חוק הטרור.

ב-2018 מטר אמר מטר שביקורים של ישראלים במדינות ערב ידידותיות היו כמו "פיצוץ של צינור ביוב" וכי מדינות המפרץ המעורבות "מתנודדות מתחת לרגלי הציונים כמו תרנגולת שחוטה".

הוא טען שאסיסי הוא "מרגל ציוני", שאמו הייתה יהודייה וכי "פעל לפי הוראות השדולה היהודית וישראל". בסרטון אחר משנת 2020, הוא אמר "הלובי היהודי מנהל את מצרים לחלוטין", ושתיעוד של חסידים מתפללים בים האדום היה "קשה לצפייה", כי הוא הראה שמצרים עשתה "עסקה עם השטן".

דובר ה-BBC מסר לעיתון: "אוסמה גאוויש מעולם לא הועסק על ידי ה-BBC ולא היה מעורב בחדשות או ביצירת מאמרי מערכת".

אנטישמיות בבריטניה מצרים בריטניה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד