כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מתכננים את הפנסיה? אל תשכחו לערוך ייפוי כוח מתמשך

מחלות זיקנה כמו אלצהיימר, דמנציה ומחלות נוספות, עלולות לגרום לכך שנאבד את הצלילות המחשבתית שלנו. קשישים שנמצאים במצב כזה, הופכים להיות טרף קל עבור נוכלים שמעוניינים לשים את ידיהם על הונם של אותם קשישים, ועל נכסיהם. כדי להימנע ממצבים כאלה, ועל מנת לשמור על ההון ועל הנכסים ולוודא שהם לא נחטפים על ידי גורמים כאלה ואחרים, מומלץ להיערך מראש ולשם כך כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מהתחום

מתכננים את הפנסיה? אל תשכחו לערוך ייפוי כוח מתמשך
תכנון פנסיה צילום: Depositphotos

כאשר רבים מאיתנו חושבים על העתיד, הם חושבים על פנסיה, על טיסות לחו"ל, על תחביבים ומנוחה. בתכנונים של כולנו העתיד נראה ורוד ושמח, אבל האמת היא שלצערנו, המציאות לא תמיד תואמת לתכנונים ולחלומות שלנו.

החיים עלולים להפתיע, לטובה ולרעה, ולכן כאשר חושבים על העתיד, מומלץ לעשות זאת יחד עם עורך דין שעוסק בתחומי הגיל השלישי , ירושה וצוואה, על מנת למנוע מצב שבו נמצא את עצמנו בנקודת שפל שלא נערכנו אליה מראש.

מה יקרה אם אאבד את הכשירות שלי?

ישנם מקרים שבהם אנשים מבוגרים, כמו ההורים שלנו, מאבדים את הצלילות ואת הכשירות שלהם לקבל החלטות מושכלות או לדאוג לעצמם כמו שצריך. והאמת היא, שזה עלול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנחנו לא מכירים מקרים כאלה בהיסטוריה המשפחתית שלנו.

מחלות זיקנה כמו אלצהיימר, דמנציה ומחלות נוספות, עלולות לגרום לכך שנאבד את הצלילות המחשבתית שלנו. קשישים שנמצאים במצב כזה, הופכים להיות טרף קל עבור נוכלים שמעוניינים לשים את ידיהם על הונם של אותם קשישים, ועל נכסיהם. כדי להימנע ממצבים כאלה, ועל מנת לשמור על ההון ועל הנכסים ולוודא שהם לא נחטפים על ידי גורמים כאלה ואחרים, מומלץ להיערך מראש ולשם כך כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מהתחום.

כיצד ניתן להיערך מראש לימים גשומים כאלה?

החוק הישראלי מעניק כמה כלים על מנת לסייע לאנשים שאיבדו את הכשירות ואת הצלילות שלהם, ואינם יכולים לקבל החלטות מתאימות למצב שלהם. כך לדוגמא, המחוקק קבע כי אדם שעבר בחינות רפואיות ספציפיות על ידי מומחים בתחום הגריאטריה והקוגניציה, שקבעו כי הוא אינו כשיר לקבל החלטות מושכלות, ימונה לו אפוטרופוס. ברוב המקרים מדובר בבן משפחה של אותו אדם, אך ישנם מקרים שבהם ממונה אפוטרופוס שאינו בן משפחה. על פניו, מינוי אפוטרופוס נעשה למען אותו אדם שאיבד את צלילותו, אך למעשה אין לו יכולת לקבוע מי יהיה האפוטרופוס שלו, ומי ידאג לו בתקופה הזאת. זו אחת הסיבות לכך שמומלץ להיערך מראש, כבר בגיל צעיר, לימים כאלה, מכיוון שבשנים האחרונות נכנס כלי משפטי יעיל מאוד, שמאפשר לכל אדם לקבוע מי ינהל את ענייניו במקרה והוא לא יוכל לעשות זאת.

ייפוי כוח מתמשך

הכלי המשפטי החדש הזה נקרא ייפוי כוח מתמשך, ובעזרתו כל אחד יכול לקבוע את עתידו, ולא להיות תלוי בגחמות של אדם כזה או אחר. על ידי יצירת עריכת ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין שהוסמך לכך, כל אדם יכול לקבוע מי יהיה האפוטרופוס שלו בעתיד. למסמך הזה יש יתרונות נוספים, מכיוון שהוא יכול להפחית את הבירוקרטיה המורכבת שמתלווה למינוי אפוטרופוס. לכן, כאשר אתם מתכננים את העתיד שלכם, כדאי לעשות זאת בצורה מושכלת, שלא מתעלמת גם מהסיכוי שהעתיד יהיה פחות ורוד ממה שאתם מקווים.

כדי לעשות זאת כמו שצריך, מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בתחומים אלה, על מנת לערוך ייפוי כוח מתמשך שיאפשר לכם לקבוע מי יהיה אחראי על הרווחה שלכם, על ההון ועל הנכסים שצברתם עם השנים.

פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד