י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התבקש לעקוב אחר קצינים

חמש שנות מאסר לרופא שיניים שרצה לרגל למען חיזבאללה

בית המשפט גזר חמש שנות מאסר בפועל על אחמד זהרה, רופא שיניים תושב ירושלים, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכך שביקש לפעול עבור ארגון חיזבאללה בישראל

חמש שנות מאסר לרופא שיניים שרצה לרגל למען חיזבאללה
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על אחמד זהרה, תושב ירושלים, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בכך שביקש לפעול עבור ארגון חיזבאללה בישראל, חמש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט הכספים שנמסרו לו על ידי חיזבאללה.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם, רופא שיניים במקצועו, יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל. במסגרת הקשר בין הנאשם לחיזבאללה הוא התבקש לבצע משימות שונות, בין היתר, העברת עדכונים על המצב בירושלים ובגדה ודיווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים.

כמו כן, הנאשם נתבקש לעקוב אחרי שגרת יומם של קצינים בכירים במשטרה ובצבא ולדווח על כך לאנשי החיזבאללה. הקשר בין הנאשם לחיזבאללה פסק כעבור מספר שנים וחודש במהלך חופשה שלו בטורקיה, אז תיאם הנאשם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תכנת הצפנה כדי שיוכל לעמוד בקשר עם מפעיליו. לאחר שהנאשם שב לישראל הוא יצר קשר עם אנשי חיזבאללה, אך נעצר טרם קבלת משימות נוספות וכך מנעו גורמי הביטחון את חידוש הקשר עם אנשי חיזבאללה. כאמור, הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב שעלולה להיות לתועלת האויב ויציאה שלא כדין ללבנון.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אביעד דוויק, את הפוטנציאל של המידע שהנאשם יכול היה להעביר ואת החשש מפני "מדרון חלקלק" שיכול להוביל לביצוע פעולות נוספות בעתיד. הפרקליטות ציינה את המוטיבציה הגבוהה שהפגין הנאשם ביצירת הקשר עם החיזבאללה כדי לבצע פעילות ביטחונית נגד ישראל, את תקופת ההפעלה הממושכת על ידי הארגון ואת העובדה כי תעודת הזהות הישראלית שבחזקתו העניקה לו את האפשרות להסתובב במדינה בחופשיות.

בית המשפט קיבל את מתחם העונש ההולם שלו טענה המאשימה בנוגע למעשיו של הנאשם וקבע, בין היתר, כי "גם אם הידיעות המדוברות אינן ברף חומרה גבוה מבחינת הסיכון לביטחון המדינה, עצם הנכונות למסור אותן לחיזבאללה היא החשובה שכן היה בה כדי להכשיר עקרונית את הקרקע מבחינת החיזבאללה לגיוס המשיב לשורותיו תוך הבנה לנכונות אפשרית למתן ידיעות נוספות בעתיד, מה גם שמדובר בידיעות שאנשי חיזבאללה ביקשו כך שחזקה שהידיעות נדרשו להן, כאשר העבירה בה הורשע הנאשם היא עבירה שעניינה 'מסירת ידיעה לאויב שעלולה להיות לתועלת האויב'".

ריגול גזר דין חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד