ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פעולות חילוץ מורכבות

למעלה מחודש לאחר קריסת העגורן: אותרה גופתו של ניר דקל

גופתו של עובד חברת החשמל ניר דקל אותרה כחמישה שבועות לאחר אסון קריסת העגורן בתחנת הכוח רוטנברג | הפעולות הכרוכות בחילוץ הגופה מורכבות ביותר והן תמשכנה מספר ימים

למעלה מחודש לאחר קריסת העגורן: אותרה גופתו של ניר דקל
קריסת העגורן צילום: חברת החשמל

כ-5 שבועות לאחר אסון קריסת העגורן בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, הצליחו לפני זמן קצר כוחות החיפוש והחילוץ, לאתר את גופתו של הנעדר ניר דקל בין ההריסות בעומק הים. מאמצי החיפוש הנרחבים והמורכבים, החלו בתאריך ה 13.3.23, עם קרות האסון בו קרס העגורן לעומק הים, והם נמשכו תחת פיקודו של סנ"צ מאיר חכמון, מפקד תחנת אשקלון לאורך השבועות האחרונים. יצוין כי הפעולות הכרוכות בחילוץ הגופה מורכבות ביותר.

באסון מצא את מותו גם גמלאי חברת החשמל נפתלי אדרי, תושב אשדוד, שגופתו אותרה כמה ימים אחדים לאחר האסון. 

ניר דקל ז"ל

כחלק ממאמצי החיפוש, קיים מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, מספר הערכות מצב בשיתוף עם בני המשפחה, חברת החשמל, צה"ל, מד"א, כב"ה וגופים אזרחיים, במטרה להביא לארץ את מיטב הכלים והאמצעים, בעלי יכולת לעבוד בתנאי הים הקשים והמורכבים על מנת לאתר את הנעדר, שלפי הנחת עבודה נלכד בין ההריסות.

היום בשעות הצהריים, בזמן המשך פעולות החיפוש, הצליחו הכוחות לאתר גופת אדם שבשלב זה עודנה לכודה בין ההריסות, ונמשכים המאמצים לחלצה.

"מיום החיפושים הראשון, הגדרנו באופן ברור שאנחנו, יחד עם חברת החשמל וכלל גופי ההצלה, נעשה כל שביכולתנו ולא נעצור, עד לאיתור אחרון הנעדרים באסון הקשה והטרגי הזה", אמר מפקד תחנת אשקלון, סנ"צ מאיר חכמון. "לאחר מספר שבועות של חיפושים אינטנסיביים, ובהירתמות יוצאת דופן גם של גופים אזרחיים, הצלחנו לאתר גופת אדם כשהיא לכודה בין ההריסות, ואנחנו עושים את כל המאמצים לחלצה בהקדם האפשרי, על מנת שנוכל לסיים את מלאכת הזיהוי הסופית".

מחברת החשמל נמסר: "המאמצים האינטנסיביים של חברת החשמל לאיתורו של ניר דקל, עובד החברה שנעדר מאז קריסת העגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, ב- 13 במרץ, הופעלו במלא, כאשר מזג האוויר ותנאי הים איפשרו זאת. חברת החשמל, על כל עובדיה מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו. איתורו של ניר מסיים תקופה ממושכת של אי ודאות, מתח נפשי וחוסר מרגוע של המשפחה ושל חברת החשמל".

נעדר חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד