ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ההדלפות הלוהטות

בהוראת ארה"ב, אוקראינה דחתה מתקפה על רוסיה

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, תכנן תקיפות נועזות מעבר לקווי האויב שהטרידו גורמים רשמיים בוושינגטון. בהוראת ארה"ב, אוקראינה דחתה את ההתקפות שתוכננו ליום השנה לפלישה הרוסית

בהוראת ארה"ב, אוקראינה דחתה מתקפה על רוסיה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בפברואר האחרון יום השנה הראשון לפלישת רוסיה לאוקראינה, גורמים רשמיים בקייב עסקו בתכנון מתקפה מעבר לקווי האויב, בתוך רוסיה. האלוף קירילו בודאנוב, ראש מנהלת המודיעין הצבאי במדינה, הורה לאחד מקציניו "להתכונן לתקיפות המוניות ב-24 בפברואר עם כל מה שיש לו", על פי דו"ח מסווג מארה"ב.

גורמים רשמיים אפילו הרהרו על תקיפה מהים בעיר הנמל נובורוסייסק בים השחור, פעולה סמלית ברובה, שבכל זאת תדגים את יכולתה של אוקראינה לפגוע עמוק בתוך שטח האויב. בוושינגטון, פקידים אמריקאים עקבו בסתר אחר תוכניות האוקראינים. הבית הלבן דאג שהתקפות בתוך רוסיה עלולות לעורר תגובה תוקפנית מצד הקרמלין, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

ב-22 בפברואר, יומיים לפני יום השנה, ה-CIA הפיץ דו"ח מסווג חדש 'אוקראינה הסכימה לבקשת וושינגטון לדחות את התקיפות" במוסקבה. המסמכים, חלק מאוסף של מידע מסווג שדלף על ידי צעיר בן 21 מהמשמר הלאומי שנעצר לאחרונה, אינם מסבירים במדויק מי התערב ומדוע הסכימו האוקראינים לדחות את התקיפות.

העיתון מדווח כי פקידים אמריקאים רואים בהתקפות על רוסיה, במיוחד אם הן עם נשק שסופק על ידי ארה"ב, כפעולות מסוכנות ביותר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול למצוא בהן כל כך מאיימות עד שהוא ישתמש בנשק גרעיני טקטי.

ועדיין פיצוצים מסתוריים ותקיפות מל"טים ממשיכים להתרחש ברוסיה. פקידים אוקראינים מתעלמים מהתקריות הללו, אך מדי פעם רומזים שהם אחראים מבלי לקחת ישירות קרדיט.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד