כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"סיפור של לחימה, אובדן ותקומה"

הסידור שהציל את הלוחם החרדי - וביקור הקצין בביתו שבבני ברק

למעלה מ-50 שנה חלפו מאז ששלום טרבלסי נפצע בגבול המצרי וניצל רק בזכות הסידור שהיה בכיסו | אתמול, ערב יום הזיכרון, הגיע לבקרו בבני ברק תא"ל נרי הורוביץ, קצין תותחנים ראשי: "הסיפור שלך הוא סיפור על לחימה, על פציעה קשה, על אובדן חברים, אבל גם על תקומה"

הסידור שהציל את הלוחם החרדי - וביקור הקצין בביתו שבבני ברק
תא"ל נרי הורוביץ בביתו של שלום טרבלסי צילום: דובר צה"ל

קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ הגיע אמש (ראשון) לבני ברק להוקיר את פצוע צה"ל, שלום טרבלסי. טרבלסי עלה בגיל 15 עם משפחתו מתוניס. בשנת 1970, ימי מלחמת ההתשה, גויס למילואים, אליהם יצא עם הסידור שתמיד היה בנמצא בכיס חולצת המדים שלו.

שלום היה הבחור הדתי היחיד בפלוגה. הפלוגה של טרבלסי הגיעה לתעלת סואץ ובמשך שבוע לחמה בגבול המצרי. בערב יום שישי, בעודו מתפלל, הבחין בשלושה מטוסים החגים בשמיים. הפצצות שהוטלו פגעו באוהל בו ישבו מרבית חבריו, כאשר אחת מהן העיפה אותו למרחק רב. הדבר האחרון שהוא זוכר מאותם רגעים הוא ההדף שהרגיש מהפצצה נוספת.

שלום התעורר בבית החולים, אליו פונה במסוק צבאי עם פגיעה קשה ברגלו. מה שהציל את חייו הוא הסידור, אשר ספג את הרסיס שיכול היה לפגוע בליבו.

"אומרים שפעם תותחן תמיד תותחן, והשירות בתותחנים זה משהו שמלווה אותך, וכמה שזה נכון אצלך", אמר תא"ל נרי הורוביץ לשלום טרבלסי בסיום המפגש. "הסיפור שלך הוא סיפור על לחימה, על פציעה קשה, על אובדן חברים, אבל גם על תקומה".

"אני רוצה שתדע שמאז אותה מלחמה התפתחנו מאוד. יש לנו מדינה חזקה, יש לנו צבא חזק ומופלא. ואני מצדיע לך ולרשותך תמיד", הוסיף הורוביץ.

מלחמת ההתשה יום הזיכרון חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד