כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוח האווירה

הרמטכ"ל קורא: "להניח את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם בטקס המרכזי לפתיחת יום הזיכרון בכותל וקרא: "נניח מחר את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין". הלוי הוסיף: "המחלוקת היא, אולי, המתנה היפה ביותר שהעניק העם היהודי לאנושות"

הרמטכ"ל קורא: "להניח את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין"
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: צילום מסך

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נאם הערב (שני) בטקס המרכזי לפתיחת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך ברחבת הכותל המערבי ואמר: "עשרים וארבעה אלף, מאתים ושלושה-עשר חללי מערכות ישראל, וכל אחד יחידי בעולם. כאשר התגייסו לצה"ל, הם היו צעירים וצעירות שעתידם לפניהם, מלא בתקווה למשמעות, להשפעה ולחברות.

כל אחד ואחת הם הבטחה שלא מומשה, תקווה שנגדעה באבחה אחת. בשעון חייה של כל משפחה, מתקתקת שגרת יום־יום, והיא מתנפצת כאשר מכה בה השכול. מחוג חייו של הנופל עוצר ברגע נופלו, בעוד מחוג המשפחה ממשיך לסוב, בלי לדעת, כי הזמן כבר חרג מצירו", אמר.

ברקע החשש ממחאות שיהיו מחר בבתי העלמין קרא הלוי: "מחר, נעמוד בבתי העלמין לצידם של בני המשפחות. אני מייחל, כי ביום הזה, שהוא מעל לכל זמן, נהיה נאמנים למורשתנו ונתמסר אך ורק להתייחדות עם זיכרון הנופלים ועם כאבנו על לכתם. מעל לכל זמן, ומעבר לכל מחלוקת".

הלוי הוסיף: "המחלוקת היא, אולי, המתנה היפה ביותר שהעניק העם היהודי לאנושות. עם ישראל נושא את הלל ושמאי כאלפיים שנה. בגמרא מסופר, כי על אף שנחלקו בית שמאי ובית הלל, הם לא נמנעו מנישואין אלה עם אלה. ללמדך, שחיבה ורעות נוהגים זה בזה לקיים מה שנאמר: 'והאמת והשלום אהבו'".

עוד אמר הרמטכ"ל: "בנתיבי השכול והכאב, אני פוגש משפחות מכל חלקי החברה ומכל קשת הדעות והאמונות; בכל מפגש מצאתי תמיד מכנה משותף. מתוך אחריותנו להגן על זכר הנופלים, נניח מחר את ענייני השעה מחוץ לבתי העלמין. נאפשר למשפחות, למפקדים ולחיילים להתאחד בשבועתם הקדושה ולכבד את זכר הנופלים".

יום הזיכרון הרצי הלוי הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד