י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסב לה נזקים

עקר למטופלת 21 שיניים ללא צורך ונתבע במיליונים

רופא שיניים עקר למטופלת 21 שיניים בריאות ללא צורך, וערך לה טיפול השתלה רשלני שהסב לה נזקים אסתטיים ובריאותיים חמורים. בימים אלה מתנהלת התביעה בבית משפט השלום בתל אביב

עקר למטופלת 21 שיניים ללא צורך ונתבע במיליונים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

טיפול מיותר, בקליניקה פרטית בבאר שבע, בסך עשרות אלפי שקלים, הפך תושבת דימונה, בן 49 לנכה, הסובלת מנזקים תפקודיים ואסתטיים קשים – כך נטען בתביעה שהוגשה בימים אלה בשם האישה, נגד רופא השיניים, באמצעות עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא.

על פי התביעה, פנתה המטופלת לרופא השיניים בעל קליניקה פרטית בבאר שבע, במטרה לשפר את מראה שיניה, ולהשלים חוסר חלקי בשיניה העליונות. על פי הנטען, הוא הבטיח לה טיפול פשוט וקצר, שבסיומו יהיה לה חיוך מושלם.

לדברי עוה"ד שפירא וציוני, הרופא ביצע לתובעת צילום רנטגן פנורמי ו-CT, ולאחר מכן, הסביר לה, כי היא סובלת מדלקות קשות בשיניים ובחניכיים. הוא המליץ, כך נטען, לעקור תשע שיניים מהלסת העליונה ו-12 שיניים מהלסת התחתונה, כשאת חוסר השיניים הוא ישקם באמצעות שתלים וכתרים קבועים מחרסינה. באותה ההזדמנות, כך העידה התובעת, ציין הרופא בפניה, כי מדובר בטיפול שיארך חודשים ספורים בלבד, ובסיומו יהיו לה שיניים יפות ללא כל מגבלות תפקודיות.

על פי התביעה, כחודש לאחר פגישת הייעוץ, עקר הרופא מפיה של התובעת 21 שיניים משתי הלסתות, והחדיר תחתן, תשעה שתלים בכל לסת, עליהם הודבקו כתרים זמניים, וכל זאת בטיפול אחד.

עורך הדין רן שפירא | צילום: אופיר הייב.

משלב זה ואילך, כך על פי התביעה, חיה התובעת בסיוט מתמשך. לדברי עוה"ד שפירא וציוני, לאחר הטיפול האינטנסיבי, החלה התובעת לסבול מכאבים עזים ומנפיחויות משמעותיות בשתי לסתותיה, וטופלה באנטיביוטיקה ומשככי כאבים רבים.

בחלוף כשלושה חודשים ממועד הטיפול הראשון, שוב הודבקו על השתלים כתרים זמניים, אך התובעת הוסיפה לסבול מכאבים, לא הצליחה לדבר והתקשתה לאכול. הרופא, כך נטען, שלח את הכתרים לתיקון במעבדה, אך הדבר לא שיפר במאום את מצבה של התובעת.

לדברי עוה"ד שפירא וציוני, בחודש ינואר בשנה שעברה, התקין הרופא לתובעת כתרים קבועים, אך אלה הותקנו בצורה לקויה ובלטו לכיוון הלשון. כתוצאה מכך, כך נטען, פיתחה התובעת הרגל בלתי רצוני של נשיכת לשון. לדברי עוה"ד שפירא וציוני, כאשר התובעת הלינה על כך בפני הרופא, הוא השיב לה כי עליה להתאזר בסבלנות, עד שתסתגל לכתרים החדשים.

לדברי האישה, עד היום היא מוסיפה לסבול מכאבים, להתעורר בלילה מנשיכת לשון, לסבול מחיוך עקום ומשיניים שבולטות לכיוון השפתיים. על פי הנטען בתביעה, עקב העלויות הגבוהות שכבר שילמה התובעת לרופא השיניים, היא לא מסוגלת לממן כעת טיפול מתקן.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' שלמה ברק, רופא שיניים ומומחה לכירורגיית פה ולסת, שקבע, כי הטיפול בתובעת היה רשלני ביותר, וכי התנהלותו של רופא השיניים, היא זו שגרמה באופן ישיר לנזקיה הקשים של התובעת.

המומחה קבע, כי לא הייתה כל הצדקה לעקור תשע שיניים מהלסת העליונה ו-12 שיניים מהלסת התחתונה, שכן לשיניים אלה הייתה קיימת תמיכת עצם תקינה. עוד קבע המומחה, כי השתלים והכתרים הקבועים הוחדרו ללסתותיה של התובעת בצורה לקויה.

פרופ' ברק קבע, לאחר שבדק את התובעת, כי עליה לעבור טיפול מתקן, כירורגי ושיקומי, הכרוך בכאב וסבל מרובים, בעלות של 124 אלף שקלים. כמו כן קבע המומחה, כי לתובעת נותרה נכות של 10 אחוז בשל אובדן כל השיניים בשתי לסתותיה.

בתביעה, שהוגשה לאחרונה, מבקשים עוה"ד שפירא וציוני מבית המשפט השלום בתל אביב, להורות לרופא לפצות את התובעת בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (עד 2.5 מיליון שקלים). טרם הוגש כתב הגנה.

תביעת פיצויים תביעת נזיקין רופא שיניים עקירת שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד