ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בטקס יום הזיכרון

"לא הייתי ממליץ לאתגר": האזהרה החריפה של ראש השב"כ

ראש השב"כ בטקס יום הזיכרון לנופלי השירות: "לכל אלו מחוץ, אשר מייחלים להתרחבות השסע מבית ואפילו מנסים לסייע בכך ובוחנים אותנו בפעולות טרור, בהסתה ובירי תלול מסלול, לא הייתי ממליץ לבנות על כך ולא הייתי ממליץ לאתגר את הנבחרת"

"לא הייתי ממליץ לאתגר": האזהרה החריפה של ראש השב"כ
רונן בר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש השב"כ, רונן בר, נאם היום (שלישי) בטקס יום הזיכרון לחללי השירות ומערכות ישראל במטה שירות הביטחון הכללי, ושיגר אזהרה לארגוני הטרור ומדינות האויב מפני המשך הניסיונות להוציא לפועל פעולות טרור.

תחילה פתח בר עם תחושותיו ביום הזיכרון: "המספרים, בתי הקברות המלאים והתחושה הכבדה של המחיר העצום. מדינת ישראל עוצרת, מתאבלת וזוכרת כמה היא חבה לנופליה. 'במותם ציוו לנו את החיים'".

הוא הוסיף: "בשב"כ, יום הזיכרון מקבל משמעות נוספת - כובד האחריות מקבל עוד ממד, החתירה היום יומית לכך שעמודת שמות הנופלים האינסופית תיעצר - מוטלת עלינו. והיא מחייבת אותנו לערנות, ליוזמה, להתקפיות ולמצוינות. בשירות, התרגום של המשפט 'במותם ציוו לנו את החיים' הוא 'בנופלם העבירו לנו את המשמרת'".

בר התייחס לזירה הפנימית המאתגרת בישראל, ושיגר איום לאויבים: "לכל אלו מחוץ, אשר מייחלים להתרחבות השסע מבית ואפילו מנסים לסייע בכך ובוחנים אותנו בפעולות טרור, בהסתה ובירי תלול מסלול, לא הייתי ממליץ לבנות על כך ולא הייתי ממליץ לאתגר את הנבחרת. הם יפגשו בה במחנות שלהם, בבתים שלהם ובשרתים שלהם". 

רונן בר שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד